Verstopping, overloopdiarree

Hallo allemaal,

Mijn baby is nu 4 maanden, vorige week heb ik hem een beetje rijstbloem gegeven in de melk, dat heeft niet goed gepakt, hij heeft al paar dagen niet goed gepoept.

Contact genomen met de huisarts, advies gekregen om hem voldoende drink te geven, maar hij weigert water te drinken, heeft iemand misschien wat tips om dit te verhelpen??? Alvast bedankt!!

Groetjes,

Liliane

Hoi hoi,

Mijn zoontje heeft ook zo'n moeite met poepen, hij heeft hele harde keutel (lijkt net klei). volgens mij hoort dat nog helemaal niet met 6 maanden.  Water drinkt ie niet, ook niet met een beetje roosvicee of diksap. Nu doe ik extra water bij zijn fles, dus 190 tot 200 cc ipv 180. En ik geef hem geen banaan. Verder weet ik ook niet goed wat ik ertegen kan doen, wil morgen het cb even bellen, misschien hebben zij tips. Volgens mijn moeder had ik er ook problemen mee...

Hoi dames,

Lars heeft rond  5,5 maanden ook een periode van verstopping gehad. Ik heb hem toen  pruimensap laten drinken (van Zonnatura of roosvicee Laxo), verdund met water of gewoon door de fles melk heen. Wij geven inderdaad ook 200 ml water i.p.v. 180 in de fles.
We hebben hem ook warme baden gegeven (met dit weer niet echt aan te raden) en zijn buikje met de klok mee gemasseerd. Ook het masseren van de zijkanten van de benen (in lange halen van bekken tot aan enkel) kan helpen, evenals het masseren van het midden van de voetzolen. Hier lopen de meridianen voor o.a. de dikke darm.
We zijn toen ook begonnen aan fruit- en groentenhapjes, in de hoop, dat de vezels ook zouden helpen.
Of al deze maatregelen geholpen hebben, is moeilijk te zeggen. Een paar weken geleden kreeg hij weer diaree, omdat de tweede reeks tanden in aantocht is. Het heeft zich bij hem dus vanzelf opgelost. Hij vult zijn luier nu zelfs drie tot vier keer op een dag!
Eventueel zou je ook kunnen denken aan een behandeling door de chiropractor of manueel therapeut.

Ik hoop, dat het bij jullie kinderen ook snel weer beter gaat!

Marijon

Hoi hoi,

Bij mij ligt het dus waarschijnlijk aan de nutrix. Nu ik erover na ging denken is het begonnen toen ik 's ochtends ook nutrix ging gebruiken, daar ben ik nu dus mee gestopt. Dus even afwachten hoe het gaat. Vanochtend groeipap van bambix gegeven, moet ie nog even aan wennen.

Hoi,

Mijn dochter van bijna 12 weken heeft er sinds vandaag ook last van. Zo zielig want ze huilt behoorlijk als ze het eruit probeert te persen.
Gelukkig wilt zij wel water drinken, want ik denk niet dat het al verstandig is om haar iets anders te geven?
Ik vind het in ieder geval erg moeilijk.

Zij is afgelopen woensdag overgestapt op Nutrilon A.R. omdat ze zoveel spuugt. Nu gaat dat iets beter hebben we dit weer. Nou ja hopelijk gaat het snel over.

Sterkte allemaal.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan