Verstopping, wat te doen?

Senne heeft sinds het eten van fruit en groente last van harde ontlasting. Ik gebruik al druppeltjes Kindicol van VSM en geef haar geen stoppende soorten fruit en groente. Hebben jullie nog meer tips of denken jullie dat haar darmpjes moeten wennen en dit straks weer beter gaat worden?

Groetjes,
Dionne

Ik heb gelezen dat vet de darmpjes goed 'smeert' of hoe noem je dat? Doe je wel vet in het eten? Ik las dat je bv een lepeltje olie door de hap moet doen. Of boter op brood. Mijn moeder gaf mijn zus vroeger een lepel olie als ze niet goed kon poepen, maar dat is wel heel vies!!!

Laura krijgt na de hap altijd wat te drinken, als het heel erg is krijgt ze Roosvicee laxo. Verder als Senne heel erg verstopt zit kan je haar ook altijd nog tempen met een beetje vaseline of zeep op de thermometer. Ik doe ook altijd een beetje vet door haar hap. Verder heb ik geen tips.

Groetjes Ilona

Vet heb ik haar nog niet durven geven. Ze is net 5 maanden, is dat geen probleem? Roosvicee Laxo heb ik in huis, maar het cb vond dat het te vroeg is om dat te geven. Pas met 6 maanden. (Tja.. en hun advies is 10 cc extra water in elke fles. We doen in elke fles 20 cc maar dat helpt dus niet..)

Tja, dat cb.... Laat ik het zo zeggen, al sinds Laura 3 maanden oud was krijgt ze af en toe Laxo. Ik heb dat zelfs nooit met het cb besproken. Trek me ook niets meer aan van hun eetadviezen. De laatste keer was Laura te klein voor haar gewicht  en moest ik haar maar meer eten geven, want dan zou ze vanzelf wel langer worden (ja, duhuh ook zwaarder, doos). Als extra water niet helpt, moet je toch wat doen?

Over dat vet: Je moet er natuurlijk geen hele scheppen jus op gooien, maar een beetje olie door het eten kan geen kwaad als je kleine meid een beetje verstopt zit, hoor!

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. Trouwens, zodra haar lijfje gewend is aan het andere eten (kan een tijdje duren) dan zal het vanzelf wat makkelijker gaan. Hier hadden we het eerst ook een maand-anderhalve maand, maar Laura heeft steeds minder hulp nodig.

Groetjes Ilona

ga ff naar de dok, en ga zeker geen vette rommel geven
mn dochter nu 3.3 jaar tobt al vanaf dag 1 tot nu met dr darmen
loop al die tijd al bij de kinderarts, ze krijgt zakjes laxmiddel

maar als je tegen je dok dit verteld zal je ongetwijfeld lactulose krijgen
dit kan geen kwaad,
erger is dat dr darmen te vol zitten en te hard is, daar kunnen de darmen beschadigd van raken, aldus de kinderarts.

kiwi's geven!!!! ook een goeie

Mijn huisarts gaf het advies om, zodra je met fruit/groente hapje begint, ook wat sinaasappelsap te geven zodat je de ontslasting "soepel" houdt.
Wij zijn nog niet begonnen met fruit/ groente hapje dus ik heb geen ervaring met deze tip!
Hopelijk heb je er wat aan...

groetjes Pienne

Terug
Bovenaan