Verstopping

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb sinds een dikke week last van verstopping, echt niet normaal. Ik heb nu al vanaf vorige week vrijdag niet meer een normale grote boodschap kunnen doen en als er al iets komt (sorry voor het vieze praatje) dan is het weinig en hard.

Nou heb ik wel eens gelezen dat verstopping een kenmerk kan zijn van een beginnende zwangerschap, wie heeft hier ervaring mee??? Of kan mij verde rop weg helpen.
Als ik het na het weekend nog heb dan ga ik toch ook even naar de HA.

Verder heb ik een klein beetje gevoelige tepels en erge last van vermoeidheid.

Mijn NOD duurt nog ruime week, dus het lijkt mij stug dat dit al verschijnselen zijn van een zwangerschap.

Alice

Hallo,

Ik heb ook las van verstoppingen maar dat heeft bij mijniets te maken met een zwangerschap. Ik weet niet of dit bij andere wel een teken kan zijn. Maar je kunt  bij de apotheek transipech halen dit is een "ontstoppingsmiddel" voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden Dit is ook niet schadelijk voor een evt. kindje. Ik weet niet meer of je dit zonder recept kunt krijgen maar ander moet  je even met de huisarts bellen. Die van mij heeft me toen gewaarschuiwd niet met producten van de drogist aan de gang  te gaan. deze zijn vaak heel aggresief en in het ergste geval kunnen je darmen dar van knappen. Ik gebruik ook transipech en het werkt goed het is wel een beetje smerig maar het kucht wel ontzettend op als je weer gewoon boodschappen kunt doen.

Suc6 Groet Natasjha  

hoi hoi

Ik heb toevallig vanmiddag op een site gelezen dat het inderdaad een zwangerschapskwaaltje is. Hun advies was veel vezels eten, en veel drinken. Verloskundige gaf het advies om appelsap te drinken. Nou ja ik weet het niet, ik heb het ook alleen maar gelezen. Maar misschien heb je er iets aan.
suc6

Groetjes Doortje

Hi,
Bij zwangere vrouwen kan verstopping een van de zwangerschapskwaaltjes zijn, maar meestal pas als ze al een aantal weken zwanger zijn en niet al na 1 of 2 weken. Het heeft namelijk te maken met het groeien van de baarmoeder, die op de darmen drukt.
Dus ik denk dat het bij jou een andere oorzaak heeft. Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en heb daar gelukkig (nog) geen last van.
Maar (sinaas)appelsap schijnt sowieso wel te helpen.  Of juist een hele vette hap eten!
Succes,
Groetjes,
Sandra  

Terug
Bovenaan