Verstopping

Hoi allemaal, onze dochter is met 4,5 maand begonnen met oefenhapjes. Ze raakte verstopt. We kregen lactulose. Echter blijft ze iedere keer verstopt raken en heeft iedere 3-5 dagen wel wat lactulose nodig.
Ze huilt veel, drukt de hele dag, en haar ontlasting is net harde klei.
Is dit herkenbaar bij een van jullie? Wat hebben jullie gedaan? Wordt het vanzelf beter of?
We geven al bij iedere fles meer water, en ook olijfolie door de groente
 
Mijn advies is om te stoppen met de hapjes. Als ze gevoelige darmen heeft zou ik pas bij zes maanden gaan beginnen.. dan zijn ze beter gerijpt. En forlax werkt beter dan lactulose! Mijn ervaring trouwens. Dus dat kan je altijd meenemen in je gedachten. 
 
Wat vervelend! 
Wat voor hapjes geef je? Zijn die erg vast, of kun je daar ook nog wat water doorheen doen? En misschien toch een half schepje voeding minder in de fles doen, zodat daar naar verhouding meer vocht in zit (je zei dat je er al extra water bij doet, maar ik weet  niet hoeveel?).
Bepaalde fruitsoorten werken ook meer laxerend dan andere, misschien dat dat kan helpen? Ik kookte al het fruit eerst even, maakte soort appelmoes en perenmoes (ik ben zelf allergisch voor veel soorten vers fruit). Dan helpt misschien ook voor de darmen met de verwerking?
 
Onze dochter is 5 maanden, merk dat ze verstopt raakt van wortel en pompoen. Banaan mijd ik omdat daarvan bekent is dat ze verstopt raken. Ze krijgt vanaf dr geboorte al elke dag probiotica door dr fles omdat ze toen al heel veel kramp had en dat gaat heel goed
 
Terug
Bovenaan