Verstopping

Hallo Allemaal,

Onze dochter van 6 maanden is sinds gisteravond telkens aan het kreunen en rood worden. Het lijkt dan net alsof ze moet poepen, maar er komt helaas niet. We hebben zaterdag een paar scheppen banaan (fruithapje) gegeven maar zijn hier al gelijk mee gestopt. We hebben ook al geprobeerd wat sinaasappelsap te geven.

Heeft misschien iemand tips of herkent iemand dit? Ook heeft ze volgens mij doorkomende tandjes maar volgens mij moet ze daar juist dunne ontlasting van krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes een bezorgde moeder!
 
hoi bezorgede moeder,

het is heel normaal hoor dat het na de eerste hapje moeizaam gaat met poepen. Het is een vervelend gezicht mijn dochter heeft het ook. Vooral de eerste dagen heeft ze er last van gehad. Maar het gaat steeds beter echt waar.

Sinasappel schijnt niet zo goed te zijn omdat het te zuur is krijgen ze ook last van hun darmpjes van. Misschien zijn verse ontvelde en gepureerde druiven wat. Het is ff wat werk maar als het goed is mogen ze dat wel met 6 maanden.

succes
 
Hoi,

Het ging eerst hartstikkke goed hiermee! Maar sinds dat we een paar scheppen banaan dit weekend hebben geprobeerd zit de ontlasting heel vast.

Heel erg vervelend, want ze drukt zich rot nu!
 
probeer eens wat meer water in de fles te doen, bij mijn dochtertje hielp 10 cc meer water erg goed, de ontlasting is lang zo hard niet meer, ik doe het niet in elke fles want toen werd haar ontlasting zo zacht dat ze tot aan haar nek volzat.

gr sandra
 
Terug
Bovenaan