verstopping

Hallo,

Ons zoontje heeft op dit moment last met het niet kunnen poepen.Normaal gaat alles goed maar hij is een beetje uit zijn doen ivm een vakantie die wij hebben gehad en nu had hij vamorgen een dikke keutel maar de rest wil niet komen.Is er een middeltje of een homeopatisch middel wat ik hem kan geven?

Extra water en venkel thee werkt niet!!!

Groetjes Aster.
 
als je zoontje tegen kiwi kan,( sommige kinderen kunnen hier een vervelende reaktie op krijgen,) laat hem die dan ten, dit stimuleert de st oelgang. volgens mij heb ik ook al een s iets gehoord over een stukje zeep in brengen,maar dat weet ik niet zeker. Wanneer je kind een zetpil krijgt, stimuleert dat ook.
 
je kunt het buikje masseren door draaiende beweging met de klok mee te maken (wrijven niet drukken) als dat niet werkt met de thermometer gewoon net of je gaat themperaturen dan komt vaak de poep wel los. Vergeet niet dat de stofwisseling van een baby ook veranderd naarmate je andere voedingsstoffen gaat geven en eens per 2 dagen ontlasting hebben is vrij normaal.

Pas op met Laxo doe niet te veel dan krijg je echt SPUITPOEP...

Groetjes en suc6
 
Je kan het beter niet met de thermometer doen zeker niet als het vaker voorkomt want dan worden de darmen lui en dan gaat het steeds moeilijk totdat het poepen niet meer gaat zonder de thermometer

groetjes joyce
 
een thee lepel olijfolie door zijn flesje helpt ook goed en is nog gezond ook!

Thermometer is inderdaad niet zo goed, ik heb ook al veel gehoord en gelezen dat de darmpjes dan lui worden en een stuk zeep inbrengen is al helemaal niet goed, de darmpjes zijn nog erg gevoelig en dun wanneer je dan een stuk zeep gaat inbrengen waar misschien nog een iets te scherp randje aan zit......de rest kan je zelf wel invullen denk ik!

ps
hoe oud is je zoontje eigenlijk, ook niet onbelangrijk wanneer je zelf dingen gaat uitproberen.

suc6

gr.
saskia
 
Terug
Bovenaan