verstopping

hallo dames,
mijn dochtertje van 6 maanden had gisteren ontzettend last van een verstopping, met wat hulp van ons kwam het er toch uit.
Nu mijn vraag zou dit kunnen komen doordat we met pap begonnen zijn. Ik geef nog borstvoeding en doe de pap soms in een fles afgekolfde melk en soms in een fles kunstvoeding????/
Tips?
 
Hai,

Ik was gisteren op het CB en vroeg ook of ik Nutrix (pap) mocht toevoegen aan bv omdat mijn dochtertje (4 mnd.)absoluut geen geweldige slaper is 's nachts, maar zei raden het af omdat het inderdaad kan verstoppen en mijn dochtertje heeft al moeite met poepen vandaar. Helaas heb ik geen tips voor je, sorry!! Succes.

Kriek
 
Het CB adviseerde mij om Jeroen voor de fles 10 ml water te laten drinken om verstopping te voorkomen. Alleen liet Jeroen het water uit zijn mond lopen in plaats van het door te slikken. Toen heb ik de 10 ml maar aan de fles toegevoegd.

Brigitte
 
Als je borstvoeding geeft is pap niet nodig hoor. Het voegt niet echt iets toe aan de voeding die de bv al levert. Natuurlijk kun je het wel geven als je het leuk vind en je kind ook, maar als je kind een flinke verstopping krijgt zou ik de pap achterwege laten en gewoon weer borst geven. Over een paar weken kun je met brood beginnen.
 
Terug
Bovenaan