verstopping????

Onze dochter is nu bijna 4 maanden (ze is van
18-01-2005).

Ze krijgt flesvoeding.
4 flessen per dag van 210cc Omneo (200cc water en
6 schepjes voeding).
Nou is het vandaag (08-05-2005) al de 3e dag dat ze niet heeft gepoept. Je ruikt af en toe wel dat ze vieze scheten laat. Maar dan is er geen poep in haar luier. En volgens mij zit de ontlasting ook 'dwars'. Ze krijgt al extra water in haar fles. En voor ze haar fles krijgt en erna wrijf
ik al over haar buikje (die draai bewegingen). En heb ook al heel voorzichtig met de thermometer in haar kontje gezeten. Maar tot nu toe nog steeds geen ontlasting.
Wat nu???? Iemand die tips heeft????
Mijn email adres is: frederiks@home.nl

 
Punt 1 :     Ga nooit met een thermometer in de billetjes zitten vroeten, voor het zelfde geld maak je iets kapot en ben je nog verder van huis.

Uit je mail begrijp ik niet dat je kleine echt last heeft, maar misschien moet je gewoon het CB even bellen voor advies.
Het gebeurt ons toch ook wel eens dat we een aantal dagen geen ontlasting hebben.

Het lijkt me evengoed wel een beetje verontrustend.

succes ermee

Marjan
 
Onze dochter heeft ook wel eens last gehad van verstopping. Wat bij ons heel goed hielp, was Roosvicee Laxo geven (verkrijgbaar bij de supermarkt of bv. Kruitvat). Dit kun je dan gewoon puur geven met een lepeltje. Het is dan wel erg zoet, maar het werkt wel goed want het is namelijk gemaakt van pruimen en die werken laxerend!
Heel veel succes ermee!
 
Hallo,

Onze kleine  meid (inmiddels 3,5) heeft ook vreselijke last van verstopping gehad. Haar record is 10 dagen niet poepen. Ze was hele dagen huilend aan het persen.

Wij deden standaard een paar druppels olie (gewone zonnebloemolie) in haar fles en extra water. Als het erg was lactulosesiroop. Verder wil het ook nog wel eens helpen om een paracetamol zetpilletje te geven. Dan lost het in het laatste stukje ook wat op. Je kunt ook met wat olie op je vinger het anusje wat masseren. Vaak voel je dan ook dat het hard is.

Voor noodsituaties hadden wij van de dokter ook nog klysma's gekregen. Deze hebben wij dan ook regelmatig gebruikt.

Meer tips heb ik niet. Mocht het erg worden, ga dan naar je huisarts. Het consultatiebureau zegt gewoon dat het vanzelf overgaat, daar heb je niet zoveel aan (bij mij tenminste).

Succes!
Sandra


 
Misschien mag je beginnen met fruit geven:
wat bij onze zoon hielp is peer, appel, kiwi. Laxeert behoorlijk. Vooral met een scheutje sinaasappelsap.
Inmiddels krijgt hij brood (hij is nu zeven maanden) en dat helpt ook erg goed. Maar ja, daar heb je nu nog niet zo veel aan.
Wat wij ook deden: z'n poepgaatje 'masseren' terwijl hij z'n knietjes omhoog heeft. Op het moment dat je merkt dat ze wil proberen te poepen dan trek je er even een paar minuten voor uit en op die manier komt het misschien wel goed op gang.
Succes!
 
Hoi,

Mijn meissie kreeg er ook last van rond die leeftijd. Precies zoals je het omschrijft. Ernstige scheten, onrustig, veel minder vaak poepen. Ik zou verder niets aan het kontje doen. Laat je kindje goed drinken. Ik ben op gegeven moment naar de huisarts gegaan en die gaf aan dat sommige kindjes wat eerder aan vaste voeding toe zijn qua darmen en dat mijn dochter er waarschijnlijk last van zou houden totdat ze vaste voeding ging krijgen. Omdat ze echt last er van had mocht ze lactulosesiroop hebben. Naast dat ze het erg lekker vond hielp het ook goed en kon ik er na een week alweer mee stoppen. Ik hoop dat het al weer wat beter gaat. Succes.
 
Probeer de fruithapjes langzaam op te bouwen...
Iedere keer eerst maar een klein beetje te geven en vooral dan nog geen banaan geven want dat verstopt weer extra.
De darmpjes moeten altijd erg wennen aan het nieuwe voedsel. Ik introduceer nieuwe dingetjes altijd eerst maar met een kleine hoeveelheid, dan kijken hoe je kindje erop reageert en daarna bouw je het langzaam op.
Veel succes!

 
Terug
Bovenaan