Verstopping

Hallo Allemaal,

Onze dochter van 6 maanden is sinds gisteravond telkens aan het kreunen en rood worden. Het lijkt dan net alsof ze moet poepen, maar er komt helaas niet. We hebben zaterdag een paar scheppen banaan (fruithapje) gegeven maar zijn hier al gelijk mee gestopt. We hebben ook al geprobeerd wat sinaasappelsap te geven.

Heeft misschien iemand tips of herkent iemand dit? Ook heeft ze volgens mij doorkomende tandjes maar volgens mij moet ze daar juist dunne ontlasting van krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes een bezorgde moeder!
 
hoi,

Misschien kun je proberen wat extra vocht te geven bv rooibosthee.
Ik masseer de billetjes een beetje bij het poepgaatje dus, als dit niet helpt kun je met een termometer en een beetje olie ofzo iets temperaturen vaak krijgen ze dan extra aandrang.Vaak zie je ook dat de stoelgang iets verandert doordat ze potjes krijgen,maar vaak is vochttekort het probleem dus meer drinken.Ik hoop dat je er iets mee kunt, en anders naar de huisarts niet te lang mee blijven lopen,

Groetjes linda
 
Die tip van Linda is inderdaad niet slecht, maar ik wil er nog even aan toe voegen dat je maar beter geen banaan kunt geven, want bij bepaalde kinderen werkt dit ook verstoppend.
 
Nog steeds last van verstopping?? Geef ze een heel klein beetje roosvicee laxo. (gewoon in de winkel te koop) Of geef ze een fruithapje van peer. Bij mijn dochtertje (nu inmiddels bijna twee jaar) hielp dit heel goed.
De roosvicee niet langer dan 1 dag gebruiken want het werkt lang door.
Wat ook nog wel eens wil helpen is om op de vroege morgen een heel klein beetje warm water of slappe thee te geven op de nuchtere maag.

Veel succes
 
Terug
Bovenaan