verstopping

Mijn dochtertje van 17 maanden heeft nu al geruime tijd last van verstopping of moeite met ontlasting. We hebben al een laxerend middeltje van de huisarts gekregen. Ze moet daar dan elke ochtend 10 ml van hebben. Zolang we dit volhouden poept ze keurig iedere dag. Nog niet van harte, maar ze poept. Zodra we dit afbouwen of er mee stoppen stopt ze met poepen.

Inmiddels heeft ze al drie dagen geen ontlasting gehad.

Ik heb de druppeltjes van VSM Kindicol al. Hier zijn we nu ondertussen twee weken mee bezig, in combinatie met Roosvicee Laxo. Ook dit helpt vooralsnog niet. Ze drink gedurende de dag best goed. Dus vocht krijgt ze voldoende binnen.

Ze eet bruin brood en volkoren koekjes, dus ook vezels krijgt ze wel. Ik heb al een het advies gekregen om haar appelsap te geven, dit schijnt de darmen te prikkelen. Maar je raadt het al : ook dit werkt niet.

Nu weet ik dat rozijntjes en onbijtkoek ook laxerend werken, maar dat eet ze net. Net zomin als sinasappelsap (schijnt ook laxerend te werken).

Zoals jullie lezen hebben we al een heleboel trucjes uit de hoge hoed geprobeerd, maar nog steeds niet naar tevredenheid.

Weet iemand van jullie de oplossing? Wij weten het inmiddels niet meer.

Groetjes
Astrid
 
Hoi,

Onze oudste dochter heeft vanaf 2 tot circa   3 1/2 jaar ook veel last van verstopping gehad. Wij kregen in eerste instantie lactulose en later Legendal.
Gedurende een aantal weken gebruikten wij dit elke dag. Daarna gebruikten wij dit ook elke dag maar steeds iets minder en na verloop van tijd bv om de dag.
Deze medicijnen maken de darmen niet lui, maar voorkomen gewoon een hoop ellende.
Mijn jongste dochter (net 3) is een paar maanden zindelijk en met haar hebben we ook we wat problemen met de ontlasting. Fruit in combinatie met roosvicee laxo werkt gelukkig bij haar redelijk goed.
Zelf had ik tijdens mijn zwangerschap ook veel problemen gehad en gebruikte toen gebroken lijnzaad en dat was echt een wondermiddel. Ik weet dat ze voor kinderen lijnzaadolie hebben, te verkrijgen bij een reformzaak. Dit kan je gewoon door een toetje doen.
Als je kindje nog pap eet, kun je bv ook wat olijfolie door de pap doen.
Ook kun je misschien sinaasappels en kiwi's mengen met wat ander fruit in een fruithap. Kiwi schijnt ook goed voor de stoelgang zijn.
Als er echt geen verbetering is, kun je misschien is contact opnemen met een zgn "poeppoli". Ik weet dat er in ieder geval in het VU in Amsterdam eenje aanwezig is.
Succes
 
In Groter Groeien staat toevallig een advertentie van een nieuw middel van VSM, die de ontlasting zachter maakt, Kindicol.
Dit helpt bij opname van vocht in de darmen en helpt zo de ontlasting zachter maken. Het is voor kids van 0-6 jaar en verkrijgbaar bij drogist en apotheek.

Gr. Mirjam
 
Terug
Bovenaan