verstopping

Mijn zoontje van 6,5 maand kan al een paar dagen niet goed poepen. Af en toe heeft hij een keuteltje. Echt heel zielig. Nu heb ik hem al rosewiesee (of hoe je dat ook schijft) laxo gegeven. Maar het helpt niet.
Hebben jullie tips?
Kristel

Vaseline of sudocreme op de thermometer en een beetje op en neer halen. (naar binnen en buiten he)
Dit werkte bij Yoëll toen hij nog kleiner was erg goed.

Pauline

Hé Kristel

mijn neefje had dit in het begin vooral...bij hem hebben ze wat slaolie door de voeding gedaan, daardoor blijft de ontlasing meer vloeibaar en kan je kleine het makkelijker naar buiten krijgen...
wat ook een tip voor hun was... de termometer inbrengen en laten zitten, na een tijdje gaat de kleine tegendrukken en op deze manier kan het ook zijn dat er ontlasint naar buiten komt (neefje lag toen nog stil, dus of dat nu nog helpt weet ik niet)

verder zou je kunnen proberen (als je al fruit geeft) om wat kiwi te geven, dat doe ik bij Daniëlle ook wel eens als ik merk dat de onlasting wat dikker word...
Daniëlle heeft in het begin last gehad van kloofjes en huilde dus als ze moest poepen..zo zielig...

nou hoop dat je hier iets mee kunt
Groetjes Veronique mv Daniëlle

Terug
Bovenaan