Verstopping?

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraag!

Mijn zoon had bij iedere verschoning bijna een poepluier (dit de eerste 4 weken) maar hij is nu inmiddels zes weken (bijna 7) en hij poept nu veel minder,  één keer in de drie, vier dagen. Nu las ik al op internet dat dit normaal is, vanaf 6 weken kan het soms wel twee weken duren voor er weer ontlasting komt. Ik geef trouwens borstvoeding en meneer groeit prima. Maar wat me opvalt is dat hij regelmatig een rood hoofd krijgt omdat i aan het persen is, en als het dan niet wil begint hij echt paniekerig te huilen, heel zielig vind ik. Hij laat wel scheetjes.  Hij heeft dan zoveel zitten persen, dat ik denk, er moet wel wat in die luier zitten, maar dan zit er niets in de luier... en dit gaat soms wel drie dagen door, maar als hij dan wel ontlasting heeft is het gewoon geel dun schuimig, dan denk ik, daar kun je toch geen verstopping van hebben. Zou er misschien iets mis zijn met z'n darmpjes, een knik in de darmen heb ik ook wel is van gehoord. Maar ik vind het heel vervelend om te zien dat hij dan zo moet persen en huilen en  er komt maar niks. Herkent iemand dit misschien?

Liefs José

Hoi Jose,

Ik herken dit wel bij mijn dochtertje. Zij heeft 1 x per dag / 2 dagen nu een poepluier ipv bij elke fles. Ook zij heeft veel last van winderigheid en krampjes. Ze krijgt al Friso Comfort hiertegen. Het schijnt er inderdaad wel bij te horen. (Kan het me niet meer herinneren van mijn zoontje).

Als het me echt te gortig wordt, gebruik ik de thermometer. Tja, klinkt misschien een beetje raar maar als ik haar temperatuur en tegelijkertijd haar beentjes zijwaarts omhoog druk langs haar lichaampje dan gaat ze geheid poepen. Ik help haar dan een beetje zeg maar . Vaak zie ik dan ook dat de eerste poep wat harder is en wat donkerder van kleur en daarna komt dan dat lichtgele....

Ik wil dit ook niet te vaak doen want straks beschadig ik iets met de thermometer (sluitspieren??). Ja, ik weet het niet hoor. Maar tot nu toe helpt dit dus.

Misschien een tip?

Succes!

Groetjes,
Rosanne

Hey!

Bedankt voor je reactie, tja ik heb al wel voorzichtig geprobeerd hoor met de thermometer, maar eigenlijk maar weinig effect helaas. Ik vroeg me af of er misschien een homeopatisch middeltje is hiervoor?! We wachten af, ik zal het met de arts van het consultatiebureau bespreken, hij zal wel zeggen dat het normaal is...

Liefs José

Volgens mij is het normaal als je bv geeft.
Thijmen heeft elke dag 4poepluiers (dat de luier het niet meer aankan...), maar hij perst ook veel, heeft last van krampen, laat scheetjes  en de poep schuimt ook en is gelig.
De een poept veel en de ander niet.
Succes en anders gewoon cb bellen.

Hey Hoi!

Ik reageer ook nog maar even..
Shenaya heeft dit ook gehad toen ze 5 a 6 weken oud was..
Wij geven haar de fles en zijn door de ellendige krampjes over gestapt op Friso Comfort voeding en dit helpt haar heel erg goed!

Nog loopt ze wel eens erg rood aan door het persen maar lukt het haar uiteindelijk wel..
Mij is verteld dat als ze echt verstopt zitten ze ook geen scheetjes meer laten omdat ie er ook niet doorheen willen...

Er schijnt wel een middeltje te zijn wat je bij de voeding in kunt doen maar dat heb ik nog nooit gehaald of gebruikt..

Succes en Sterkte!!

x

Silas heeft er ook last van, en ik weet nog dat de anderen het ook hebben gehad. Komt vast gauw weer goed, tenminste dat was zo bij de andere vier......

Succes,

liefs Hilma

heeeee...

Bedankt voor de tips en geruststellende antwoorden... toch ben ik zelf nog niet echt rustig hoor, Sem ligt nu ook aldoor wat paniekerig te gillen in de box... zo zielig, ligt i net te slapen, in eens een gilletje. Wat opzich wel helpt is dat met de thermometer... vanacht was het namelijk ook weer feest, ik zag gewoon dat het niet wou, en heb hem een handje geholpen. En toen wou het wel aardig, maar nog niet zo van... goh wat veel ontlasting... nope. Nou ja maar afwachten dan. Heb het er gisteren nog even met consultatiebureau arts over gehad, hij zei, ja wanneer moeders echt duidelijk bezorgd zijn dan is er vaak wat aan de hand? hmmmm ik dacht... kom ik dan niet bezorgd genoeg over!? Hij zei dat bij verstopping, de ontlasting bij borstvoeding helemaal niet dik hoeft te zijn, ook met gewoon schuimige ontlasting kunnen baby's die borstvoeding krijgen last van verstopping hebben. Hmmm dus ik houd het maar goed in de gaten.

Liefs José

Terug
Bovenaan