Verstopt... Zo zielig

A

Anoniem

Guest
Ha,

Het begon er vanmorgen mee dat de eerste (borst)voeding er met het boertje weer helemaal uit kwam. Dat zijn we echt niet gewend: ze spuugt van het begin af aan eigenlijk niet. Later op de morgen dronk ze wel 120 cc verdund diksap; ze had wel dorst. Toen ik haar tegen me aan hield voelde ik dat ze telkens helemaal verkrampte. En toen bedacht ik dat ze maandag voor het laatst gepoept had. Nu is dat niet heel vreemd met bv, het gebeurt wel vaker dat ze het   maar 2 x in de week doet. Maar nu heeft ze er echt last van. Even later kwam er wel een beetje. Maar niet veel. De laatste dagen heeft ze wel steeds banaan in haar fruithap gehad, dus dat zal de boosdoener wel zijn.  Toen maar de informatielijn van het cb gebeld, die adivseerden vaseline op haar anus te doen. Ze lag net op haar buik op het speelkleed in de kamer en je zag haar gewoon heeeeel rood aanlopen en dat ze heel veel moeite deed om het er uit te krijgen. Ik vond het zo zielig om te zien, kon bijna wel huilen en wilde wel dat ik het er voor haar uit kon halen. Hopelijk is nu het meeste leed geleden. Voorlopig maar even geen banaan hier...

Zielig hé. Mijn dochter heeft er ook heel veel last van gehad.
Ik hielp haar altijd met poepen, door rond haar anus zachtjes mee te drukken en het ruggetje te masseren. Ook idd vaseline of olie rond de anus hielp haar wel.
Ik geef haar wel banaan, maar probeer het in balans te houden door daarnaast dan weer bruine bonen ofzo te geven.
Ik hoop voor je dat het eenmalig was.
Succes
Sil

Wat ook kan helpen is peer en evt. kiwi. Vermijdt in elk geval rijstebloem en inderdaad banaan. Sterkte.

Ida

hoi,

asmijn had er een tijdje terug ook last van. Ze was vresleijk aan het huilen, ik deed haar luier uit en er stak een enorm harde drol uit. Ik heb echt moeten helpen door te duwen op haar billen. Een kattendrol was er niks bij!
Het was toen erg warm en ik denk dat ze wat te weinig gedronken had. Nu gaat het weer goed.
groeten Elke

Oh ja...dat is zoooo zielig! Ik heb hier ook een keer bijna mee staan janken hoor
Je zag toen dat er iets moest komen maar het was zo enorm hard dat het haar niet lukte... Klinkt niet zo lekker maar ik heb haar toen geholpen door even de termometer in haar billen te doen..
Dat had ik eens ergens gelezen (moet je alleen niet te vaak doen, dan worden de darmen "lui") en het hielp meteen!

Sterkte ermee!

Je kunt ook druppeltjes van vsm proberen speciaal voor de harde ontlasting.
En idd de thermometer werkt ook heel goed.
Succes!!

Groetjes Mikkie.

Hoi,

Ja, dat is zo vervelend! Ze hebben er echt last van. Wij hebben ook die vsm druppeltjes geprobeert en dat werkte een beetje té goed .

Ik weet niet of je kindje al groentehapjes krijgt, maar een theelepeltje (neutrale) olijfolie door de voeding helpt ook goed. En als je zelf maakt dan kan je de boter vervangen door olijfolie. Dat werkt voor Heather in ieder geval erg goed.

Succes, KT

Hoi,

Ik had hier ook een echte verstoppertje, en olijfolie werkt (hier) echt het beste.
Ook deed ik 1 theelepel door de FV, binnen no-time kwam het eruit.
Oh ja, en Rooibosthee werkt ook licht-laxerend.

Succes ermee  
Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan