Verstopt

Hallo! Ik zit hier nu al een paar dagen met een ontroostbaar meisje van 2 maanden. Ze zit nu in die krampjes tijd maar is daarbij ook nog eens verstopt sinds vrijdag. Zondagavond zijn we begonnen met lactulose en gisterochtend is er wel wat uitgekomen. Toch blijft ze ontzettend persen en huilen en hoor je de buik knorren en de windjes.
Ik vroeg mij af of dat middel dan wel genoeg werkt?
 
Zo zielig voor die kleintjes. Mijn dochter begon ook met lactulose, dit hielp haar niet. Toen overgegaan (na 6 weken ofzo) naar forlax en dat ging beter. Ze zit er nog steeds aan (18maanden) en kan ook nog niet zonder. Het is wel een fijner middel, meer natuurlijk en darmen worden er niet lui van. Misschien moet je de lactulose even tijd geven maar anders is dit nog een optie. Verdere tips, die bij ons niet werkten maar misschien bij jou wel:
- 10 cc meer water in de fles, als ze die krijgt. 
-kipkep/ warm kruikje/ warm badje oid op het buikje
- heeeel veel klasseren 
- kindje in de poephouding houden. Dus handen in de knieholtes, billen laten zakken tussen je benen en haar rug leunt tegen jou buik. 
Sterkte! Oh en tegen krampjes werkt sab simplex super. Gelijk 80% minder last bij onze dochter 
 
Jahoor, dat kan wel. Lactulose is 2x per dag? Sab simplex deden wij in de fles. 10 druppels per keer. Vervolgens afbouwen naar 5 en toen zijn we gestopt. Is altijd even kijken of het niet weer erger wordt. 
 
Wij gebruiken sinds dat onze zoon 2 weken oud is een probiotica van golden naturals (bij de etos gekocht) de eigenaar van de etos heeft het bij alle 3 zijn kinderen gebruikt en bijna nooit krampjes of verstopping gehad. Verder Infacol tegen lucht in zijn darmen en krampjes. Inderdaad in de poephouding houden. Mocht je een bad hebben, dan kan je zo een swimtrainer kopen, dan hangen ze met hun beentjes naar beneden, is het warme water lekker aan hun buikje en als je dan een klein beetje voeding geeft na het badderen, dan kan het vaak ook wel op gang komen
 
Terug
Bovenaan