verstopt

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve dames,

Ik heb eeb beetje een rare vraag maar zit er wel heel erg mee, ik ben 12 weken zwanger en dat gaat gelukkig allemaal goed, maar ben al een paar dagen niet voor de grote buurt naar het toilet geweest???!
Ben wel winderig maar veder komt er niets uit, nu weet ik niet of je er iets voor mag gebruiken???

Please help me

Nora

Hoi meid,

even een snelle reactie:
een heel bekend probleem helaas. het hoort ook gewoon bij de zwangerschap. je darmen werken nou eenmaal minder goed nu door de hormonen.

wat werkt is veel vezels eten. bruin brood, geen wit en alle fruit behalve bananen. Van Actimel hebben ze nu ook die vezelyoghurts die ook goed werken.

wil je het niet alleen met je voeding oplossen kun je bij de apotheek glucose druppeltjes krijgen. die mag je hebben tijdens de zwangerschap en dat werkt ook heel goed...

succes ermee!

Groetjes
KC

dat hoort erbij, had ik ook in het begin van de zwangerschap. het is goed om nu extra veel vezels te eten. Wat ook helpt zijn de yoghurtjes van activia speciaal bedoeld voor de stoelgang. bij mij is het in het verloop van de zwangerschap vanzelf beter geworden.

Hey Nora,

Ik had het zelfde probleempje net als jij maar gebruik sinds kort Roosvice Vruchtvitaal Laxo bij verstopping.

Het helpt erg goed.

En je kunt het gebruiken als je zwanger bent.

Groetjes mama van Emir en 13 wk 4 dg zwanger van ons 2e wondertje

hai!

ik heb dat ook, voor dat ik zwanger was ging ik elke dag en nu 1x in de 4 dagen? lijk net of al me lichaam alles verteerd ofzo.

xx

Ik raakte altijd verstopt van de gravitamon pilletjes! Slik je die misschien?

Bij mij kreeg ik rond de 30e week last van vreselijke verstopping  omdat ik vocht vasthield. Het wilde er gewoon niet uit. IIn die gevallen heb ik uit pure nood een klysma van microlax gebruikt wat goed hielp maar wat je natuurlijk niet structureel moet doen.
Ik kreeg de tip om zakjes Lacpur te gebruiken, Dit is lactitolpoeder die je gewoon door de yoghurt kunt gooien en je koopt het  bij de Etos.  Je proeft er niets van en mag het tijdens je zwangerschap gebruiken. Het maakt je ontlasting zachter zodat het makkelijker naar buiten komt. Het is vergelijkbaar met Lactulose wat de huisarts je in dat geval zou voorschrijven, dit is een soort siroop, maar vond ik te omslachtig om te gebruiken.

Trouwens geleerd van een diëtiste:

Bananen werken niet verstoppend, maar juist laxerend.
Het schijnt dat bijna iedereen denkt dat bananen juist tegenovergesteld werken, maar niets blijkt minder waar te zijn.

Terug
Bovenaan