Verstopt

A

Anoniem

Guest
Na 1,5 week introduceren van vast voedsel (om de paar dagen iets nieuws: wortelen, banaan en nu broccoli) naast de borstv. zit m'n dochter TESSEL verstopt! Ze heeft al bijna een week geen ontlasting gehad. Ik zie regelmatig een rood hoofd en geconcentreerde blik, maar géén boodschap! Ze heeft er geen zichtbare last van, maar ik maak me een beetje zorgen.... wat moet ik doen?
Heb al geprobeerd:
-extra vocht (met diksap).
-wattenstaafje met vaseline langs de bips.

Hallo,
Ik heb hetzelfde gehad met mijn dochtertje Britt. Ik kreeg hier tips als:
- appel koken en pureren;
- sla-olie in de melk (niet doen, zei de dokter later);
- meer water en diksap.
Ik ben toch maar naar de dokter gegaan en kreeg lactose mee. Dat hielp echt heel goed. Nu haar darmen weer beter op gang zijn, geef ik haar af en toe weer gekookte appel of gekookte pruimen. Niet te vaak bananen. Dat gaat heel goed.
Het is echt heel zielig om zo'n wanhopig gezichtje te zien als ze niet kunnen poepen.
Heel veel succes!
Liefs,
Marie-José

Hoi,

Moedermelk heeft een licht laxerende werking. Je zou even helemaal terug kunnen gaan naar alleen borstvoeding, zodat de ontlasting van je baby weer zacht wordt. Als haar ontlasting weer normaal is, kun je voorzichtig opnieuw beginnen met het introduceren van vast voedsel. Probeer te starten met kleine hoeveelheden (eerste dag één lepeltje, tweede dag twee lepeltjes, derde dag drie lepeltjes etc.)  en bouw dit geleidelijk aan in een rustig tempo op.

Groetjes van Yvonne

appel kan verstoppend werken (zeker zo lang de schil nog niet gegeten wordt)

wat hier goied helpt:

- temperaturen (niet te vaak doen, worden de darmen lui van zegt men...)
- klein beetje sinaasappelsap
- fietsen met de beentjes

succes

wat ik heb gedaan is pruimensap verdunt met water gegeven en dat hielp enorm goed, succes Marieke

Terug
Bovenaan