verstopte eileider

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Uit een HSG die in maart gedaan is bleek dat ik een verstopte eileider heb aan de linker kant. Ook heb ik van mezelf een onregelmatige cyclus waar ik clomid voor gebruik. Na het HSG zouden we nog 3 maanden zien of het dan nog zou lukken. Omdat ik dan ook al 6 maanden clomid gebruik zou er dan geevalueerd worden. Vandaag weer een folikelmeting bij de gyn. Ei springt deze maand aan de verstopte kant, weinig kans dus dat het gaat lukken. Afspraak gemaakt bij de gynaecoloog die zich bezig houdt met verminderde vruchtbaarheid, kon helaas pas eind juni want hij heeft vakantie.
Dus toch nog maar een recept meegekregen voor nog 1 x clomid. Gebruik het dan al voor de 8e maand. Gyn zei dat het op zich voor mij geen kwaad kan, maar dat de kans dat je zwanger wordt na half jaar clomid gebruik kleiner is.
De drie eisprongen na het HSG waren toevallig steeds om en om maar van de drie keer maar 1 x aan de doorgankelijke kant helaas!
Eind juni dus weer een afspraak. Hoop dan weer wat afspraken te kunnen maken over wat nu verder. Heb het al eens eerder gevraagd wat ongeveer de bedoeling was. Hij had het toen over IUI lijkt me niet echt zinvol aangezien de ene kant toch echt dicht zit. Laparascopie vond hij nogal een grote ingreep??? en verder ja dat lag eraan hoe ver je wil gaan...... Loop natuurlijk niet voor niks bij de gyn dus wat ons betreft doen we alles wat nodig is en de spanning die bijvoorbeeld IVF met zich meebrengt zal inderdaad niet niks zijn, maar ik denk dat de spanningen die er nu zo nu en dan natuurlijk ook wel zijn ook niet altijd even goed zijn voor een relatie. Nou ben ik heel blij met mijn mannetje die me altijd steunt   en precies aanvoelt wanneer het even niet goed met mij gaat. Hij heeft liever dat ze vandaag nog stappen gaan ondernemen dan morgen, daar denken we dus ook hetzelfde over gelukkig....

Het is een heel verhaal geworden, maar moest even mijn ei kwijt.

Groetjes,

Dianne

Hoi Sanne,

Wat vervelend voor jullie dat het zo loopt. Maar lucht hier maar lekker je hart.
Sterkte verder.

Belle

Hoi Sanne,

wat spannend allemaal he! Ik herken heel veel in jouw verhaal. Dus weet heel goed hoe onzeker en moeilijk dit allemaal is.

Ook ik gebruik clomid, omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb.
Bovendien is er een hele grote kans dat ik ook een verstopte of minder
toegankelijke eileider of eileiders heb. Ik heb namelijk vroeger een
gesprongen blindedarm gehad met buikvliesonsteking als gevolg. Als ik
over 4 maanden nog niet zwanger ben, dan krijg ik een kijkoperatie om
vast te stellen wat er precies allemaal loos is. Ik heb dan 12 maanden
clomid gebruikt. Maar ondanks dat allemaal heb ik wel een zoontje van
20 maanden. Van hem werd ik zwanger na 5 kuurtjes clomid, dus vandaar
dat de gyn het nog even wou aanzien. Het is net wat jij schreef: het
kan net een paar keer zijn dat het eitje aan de verkeerde kant springt.
Dus, hou goede moed! Als de andere kant wel open is dan ben je
verminderd vruchtbaar, maar absoluut niet onvruchtbaar daardoor!

sterkte hoor!

nathanja

Terug
Bovenaan