verstopte eileider

Vraagje voor iedereen die dit ook heeft of heeft meegemaakt. Vandaag onderzoek gehad en wat blijkt 1 eileider is dicht en andere hebben ze open kunnen spuiten,
De wereld stortte even in punt 1 omdat ik dit niet verwachte alles leek ok na de eerste onderzoeken en 2 het pijnlijke gevoel van dit onderzoek werkt ook niet mee.
Nu begrijp ik dat met 1 eileider best zwanger is te raken maar je moet dan wel onwijs geluk hebben en is de kans op buitenbaarmoederlijk ook groter? Moet van de gyn nu twee maanden "proberen" anders kijk operatie. Voel me nu echt effe niet top maar me vriend is gelukkig erg positief en vindt dat we nu na het doorspuiten teminste kans hebben bij 1 eileider. Hoop dat ik morgen ook weer wat positiever kan denken.
Wie kan mij hierin nog wat raad geven!

Hoi Naty,

Zoals je misschien wel gelezen hebt heb ik ook 1 verstopte eileider. En inderdaad als ze je dat vertellen schik je daar van en bij mij was het onderzoek ook absoluut geen pretje...
Met 1 eileider zou je inderdaad gewoon zwanger kunnen worden. Ik begreep van mijn gyn zelfs dat er mensen zijn die wanneer ze de eisprong aan de verstopte kant hadden zelfs zwanger zijn geraakt. De eicel valt dan als het ware in  je buikholte en komt dan via je andere eileider je baarmoeder in. Nou is  die kans natuurlijk heel klein  en ik reken daar dus ook absoluut niet op! Deze maand is mijn eisprong aan de verstopte kant, dus even geen gestress, maar wel verdriet eigenlijk. 28 juni weer een gesprek met de gyn over hoe nu verder.
Hoop dat het bij jullie in die 2 keer proberen gaat lukken.

Groetjes,

Sanne  

hoi,

allereerst kan ik me heel goed voorstellen wat jij allemaal voelt. Wat
een onzekerheid. Ik wil je even een hart onder de riem steken. Je moet
inderdaad rekening houden met verminderde vruchtbaarheid. Het zal
langer duren misschien voor je zwanger bent, maar onthoud dat je met
een eileider niet compleet onvruchtbaar bent! Zelf heb ik
waarschijnlijk een verstopte eileider en de andere is ook niet voor
100% doorgankelijk. Ik heb vroeger een gesprongen blindedarm gehad en
daardoor kunnen je eileiders ook beschadigd raken. Wat er precies
allemaal mis is, weten we niet omdat er nog niet gekeken is met een HSG
of kijkoperatie. Toch heb ik een zoontje van 20 maanden. Het kan dus
echt! Daarnaast heb ik ook vaak geen eisprong dus slik ik ook nog
clomid. Zwanger van mijn zoon was ik na 5 maanden. Inmiddels proberen
we een tweede kindje te krijgen. We zijn nu 8 maanden serieus bezig.
Ook ik zie het soms niet meer zitten. Helemaal als ik allemaal zwangere
vrouwen tegenkom en de een na de andere vriendin zwanger is. Maar ik
houd me zelf voor dat het niet onmogelijk is! Dat bewijst mijn ventje
me iedere dag! Dus probeer vertrouwen te houden, want een positieve
instelling werkt echt mee!

sterkte, natanja

Terug
Bovenaan