Verstopte eileiders en toch zwanger?

<p>Hallo :) het heeft even geduurd voordat ik dit bericht durfde te plaatsen. M'n vriend en ik willen graag kinderen en proberen al een tijdje en soms durf ik er gewoon niet meer op te hopen.</p><p>Ik ben 32 jaar, al ruim 5 jaar vd pil af maar pas vorig jaar een fertiliteitsonderzoek laten doen omdat we sinds vorig jaar pas serieus ermee bezig waren en kwam er toen via een HSG onderzoek achter dat er verkleving zit in m'n eileiders. Bij m'n rechtereileider het meest, die lijkt ook vocht vast te houden (hydrosalpinx), bij m'n linkereileider is er wat meer doorgang maar ook niet optimaal.</p><p>Het advies was om eerst een kijkoperatie te doen en (in het geval ze niks met de verkleving kunnen) de rechtereileider te verwijderen vanwege het vocht dat schadelijk kan zijn voor de innesteling, en vervolgens aan IVF te beginnen. </p><p>Ik vond dit heftig nieuws en voordat ik zulke maatregelen neem, ben ik nu o.a. bezig met Serrapeptase supplementen die de verkleving in je lichaam kan opruimen, kijken of dat werkt.</p><p>Zijn er hier vrouwen die ook verstopte eileiders hebben/hadden en alsnog op natuurlijke wijze zwanger zijn geraakt?</p>

Hoi, 
1,5 jaar terug hebben mijn vriend en ik na 3 jaar proberen ook fertiliteitsonderzoeken gehad. Zijn zaad was wat luier en bij mij 1 volledig verstopte eileider, 1 wat minder en flink overgewicht. Meerdere oorzaken die het zwanger raken vermoeilijken. 
Nu heel spontaan toch 6+3 weken zwanger. Juist zodra we er niet mee bezig zijn. (Dachten lekker vakantie, lekker eten, drankje erbij, maar dat is nu toch anders eten en zonder dat drankje maar toch genieten) 
geef het niet op. Succes

Hallo banyu, 
Ik lees jou verhaal hierboven en zit helaas in het zelfde schuitje.
Mag ik vragen hoe het nu met je gaat?
Ook fijn om te lezen dat het bij kippiej evengoed wel spontaan gelukt is ?

Terug
Bovenaan