verstopte eileiders

Nog een vraagje Joan; denk je dat het bijna zeker moet zijn, dat die eileiders verstopt zitten na de pil, omdat ik niet ongesteld werd? Of hoeft dat niet perse? Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap lijkt me ook niet alles. Of heeft dat daar weer niets mee te maken? Jullie vinden me vast ontzettend dom. Ik geef toe; ben ik dus ook, maar moet nu dus wel een oplossing gaan vinden...Als ik zeg dat ik clomid heb gebruikt willen ze me misschien ook niet meer helpen, omdat dat zo dom is!
Ik baal van mezelf!

bedankt voor je reactie van net. ik weet er echt helemaal niks van dus helaas kan ik je niet helpen maar ik ken het gevoel van, laten we het postief houden, onwetendheid. sterkte

Hoi Aagje,

Vind je echt niet dom hoor, mensen door rare dingen omdat ze ergens bang voor zijn, en je wist het niet!

Over je vraag, nee je eileiders hoeven niet verstopt te zitten na pilgebruik. Dit heeft volgens mij niks met elkaar te maken. In je hoofd/hersenen zit je hypofyse, deze regelt je hele hormoonhuishouding. Als je aan de pil bent hou je eigenlijk je hypofyse voor de "gek", er treed geen eisprong op omdat je hypofyse signalen krijgt dat je zwanger bent. Dit komt door de pil.
Als je stopt met de pil, na lang gebruik, kan het zijn dat je hypofyse het niet in een keer goed overneemt en je daarom geen eisprong krijgt en dus geen ongi. Als dit het geval is kun je Clomid voorgeschreven krijgen om je eisprong op te wekken maar als je ook helemaal niet ongi wordt (Clomid krijg je meestal als je nog wel ongi wordt, maar heel onregelmatig en hele lange cyclussen hebt)wordt dit in combinatie gedaan met een ander hormoon. (Weet niet welk).
Maar voor je medicijnen krijgt voorgeschreven zoals Clomid is het wel heel gebruikelijk om wat onderzoeken te laten doen omdat als je last hebt van verstopte eileiders (daarvoor doen ze een zgn. hsg)je met Clomid dus inderdaad het risico op een buitenbaarm. zwangerschap riskeert en das niet de bedoeling.

Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar vraag anders gewoon een verwijsbrief aan je dokter. Sommigen willen dat niet geven, maar gewoon aandringen hoor, daar heb je recht op. Als je het niet krijgt kun je altijd nog rechtstreeks contact opnemen met een gyn. en je situatie uitleggen.
Geef dan in ieder geval wel aan dat je al Clomid hebt gebruikt en dat je niet wist wat de risico's waren. Geloof me maar, ze vinden je vast niet dom, als je uitlegt waarom je dat zo gedaan hebt.

Hou deze maand wel in de gaten hoe het gaat met je cyclus! Ben je de vorige maanden wel ongi geworden, met gebruik van Clomid?
Als je nu zwanger blijkt te zijn, ga dan direct naar je arts/gyn. want als je met behulp van clomid zwanger wordt moet je de eerste tijd regelmatig gecontroleerd worden.

Nou, maak je niet te druk joh, wilde je echt niet bang maken hoor, maar het is jouw gezondheid en ik vind dat je daar wat verstandiger mee om zou moeten gaan.

heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Liefs,
Joan

Terug
Bovenaan