Verstopte melkkanalen na stoppen borstvoeding

<p>Hallo allemaal.</p><p>Mijn dochter is nu 7 maanden en ik ben met 5 maanden begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Hier heb ik een maand over gedaan dus ze is vanaf 6 maand volledig van de borstvoeding af. Nu begin ik harde pijnlijke plekken in beide borsten te krijgen. Rechts erger dan links. Ik heb geen koorts en voel me niet ziek maar het is wel erg pijnlijk.</p><p style="text-align: left;">Is het verstandig om mijn borsten leeg te kolven of stimuleer ik dan juist de melkproductie? Als ik weer meer melk aan ga maken ben ik bang dat het erger word en weer stuwing en nog meer verstoppingen ga krijgen omdat ik geen borstvoeding meer geef...</p><p>Wie heeft tips?</p><p>Groetjes Leonie </p><p> </p>
 
Kun je niet een lactatie deskundige bellen? Hoe heb je de voeding afgebouwd? 
Tip voor nu is goed koelen en ik zou als t zo pijnlijk is wel wat afkolven tot de grootste Druk eraf is. 
Succes
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb eerst 1 voeding vervangen met flesvoeding, daarna 2 voedingen enz. Dit verspreid over 5 weken. Dus ongeveer een voeding per week vervangen. 
Lactatiekundige ga ik morgen even bellen maar dacht dat iemand hier misschien tips had. 
 
Je moet zeker niet gaan kolven wat dan stimuleer je idd de bv,
ik kreeg al tip onder de douche te gaan niet te warm ook niet te koud water en het er dan met je hand wat uit masseren dus vanaf buiten naar binnen
 
 
Die tip van de douche heb ik ook gedaan
overigrns heb ik nog zeker twee weken wat melkafscheiding gehouden
 
Hee hallo,
ik ben van een op andere moment gestopt met bv. Mij werd ook geadviseerd om de grootste druk eraf te kolven, maar dat werkte bij mij afverechts. Ik kreeg daar juist stuwing van, wat resulteerde in ontzettend grote harde schijven. Toen ben ik ze helemaal leeg gaan kolven. Met een flink warme washand om de borst en kolven. Tot er helemaal niets meer uitkwam. En toen wachten tot ik het niet meer uithield. Na de eerste keer zat er 6 uur tussen, daarna 10 uur en toen was 14uur ofzo. Ben er op die manier heel snel van af gekomen.  Maar wel goed omdenken dat je zoals je zei geen knobbels krijgt/houd. Dat kan borstontsteking veroorzaken! 
succes. 
 
Terug
Bovenaan