Verstopte neus

Ik word echt helemaal driedubbel gek van mijn verstopte neus. Sinds mijn zwangerschap loop ik met een verstopte neus rond. Vooral 's nachts heel irritant omdat ik daardoor niet lekker kan slapen en vaak wakker wordt. Heeft iemand tips? Ik weet dat je geen neusspray mag gebruiken, maar moet eerlijk zeggen dat ik heel af en toe toch de kinderneusspray pak 's nachts (als de zoutoplossing echt niet voldoet), om zo toch maar een paar uurtjes te kunnen slapen (en ik ben al zo vreselijk moe). Herkent iemand dit? En wie heeft de gouden tip?

heel herkenbaar! al 4 weken verkouden en mn neus die constant dicht zit. helaas geen gouden tip dan veel fruit eten en slapen om me weerstand te verbeteren. zwangere vrouwen hebben nu eenmaal een verminderde weerstand door de hormonen...

lekker thee of gewoon heet water met een stukje gember. gember is een natuurlijke antibiotica zeg maar.
ik ben een beetje thuis in de vitaminen en mineralen en een weerstandverbeteraar is zink. moet je wel een goed merk nemen, geen kruidvat ofzo. heb je een zwangerschapspreparaat? daar zit ook alles in.
ik ben nu ook een beetje verkouden en was bang dat het eigenlijk zou doorslaan, ben maar aan de verse groentensappen enzo gegaan. erg lekker!!

sterkte!!
.

Ik heb het mijn vorige zwangerschap bijna de hele zwangerschap gehad!! Heb nu een menthol neusspray van dr. Vogel geloof ik.. Werkt zo af en toe ook wel.
En ze zeggen dat t ook werkt om een halve ui naast je bed te leggen..

Bedankt dames! Ik weet het, het is maar een futiliteit... Denk dat het meer alle kwaaltjes bij elkaar zijn. Maar we slaan ons er door heen. Maar soms, pffff.....

Ik snap t helemaal hoor zayde! Vooral omdat dit er voor zorgt dat je weinig tot niet aan je slaap komt, terwijl je dat juist zo hard nodig hebt nu! Dan valt t toch net iets zwaarder.. Komt goed, echt waar!

Zoutoplossing neusspray mag je gewoon dagelijks gebruiken. Ui naast je bed voor je gaat slapen en lekker stomen. Eucalyptus olie is heerlijk voor de luchtwegen.

Ik doe heel soms een druppel xylometazoline 0,025%. Dit kun je zonder recept krijgen bij de apotheek.
Heb dit tijdens mijn vorige zwangerschap voorgeschreven gekregen van de kno-arts.
Dit kon tijdens de zwangerschap geen kwaad, maarja: wel met mate gebruiken.
Als ik er last van heb doe ik het alleen savonds.
De rest van de dag zijn de papieren zakdoekjes niet aan te slepen!

Terug
Bovenaan