Verstrooid?

Hoi Mama's,

Wie herkent dit:
Je komt binnen, mét je sleutels en een half later zijn diezelfde sleutels onvindbaar...

Je belt met je moeder/vriendin whatever en als de telefoon later weer gaat, hoor je hem wel maar is dat hele ding onvindbaar....

Je trekt je slippers uit en als je ze weer aan wilt doen: nergens te vinden....

Je maakt een boodschappenlijstje en bij de AH blijkt dat je dat lijstje alweer niet bij te hebben..

Mij overkomt dit dus dagelijks, en ik word er gék van! Gelukkig vergeet ik essentiele dingen niet (zoals een kind ophalen op school, of naar m'n werk gaan ofzo), maar irritant is het wel zeg, pfffff.

Tips om (weer) wat georganiseerder te worden zijn welkom, ik heb het al druk genoeg zónder dat ik telkens weer opnieuw het hele huis overhoop haal op zoek naar spullen (overigens: de sleutels had ik op de deur laten steken, de telefoon lag in de bijkeuken, m'n slippers bivakeerden onder het bed en het boodschappenlijstje lag thuis op tafel hahaha).

Maar het komt vást wel weer een keer goed, toch? Ze noemen deze fase toch niet voor niets 'het spitsuur van je leven'.......

Liefs
Susan

Jaaaa herkenning!
En het lijkt steeds erger te worden! (maar ik wijt het aan slaaptekort)
Het kan een loopje zijn naar de tafel en dan geen idee wat ik daar kwam doen.
In de keuken denken: oh meteen even op boodschappenbriefje schrijven en halve minuut doe ik hele andere dingen en sta ik in de supermarkt te peinzen wat het was..
Verjaardagen! Nog nooit zoveel vergeten! En zo schrok ik me van de week een hoedje! Want was een van mijn liefste vriendinnetjes vergeten! Dus ik excuus maken.. was ik dus vergeten dat ik haar een kaartje had gestuurd.. nah.. komt dat ooit nog goed haha
Ik geloof dat al mijn prio's bij de uk liggen en de rest gaat bij toeval meestal goed ;)
Liefs

Jij noemt het verstrooid-heid.... Anderen noemen dat Alzheimer..... Sommigen van ons noemen dat zwangerschaps dementie.... Op hey werk noemen we dat cognitief aangedaan...

En ik noem dat : THOMAS!!!

serieus waar: sleutels weg? Zoek maar in zijn auto! Boodschappenbriefje weg? Heeft meneer vast weggegooid! Afstandsbediening boven? Heeft ie in de strijkmand gedaan van mijn nachtdienst!   Flesje van Nina stond toch hier? Nee hoor aan de mond van meneer! Telefoon weg? Kijk gerust gelijk maar in zijn speelgoedkist! Snoetepoetsers op de vaatwasser? welnee, is meneer gewoon vast het mee aan het poetsen voor mama! En deze is ook leuk: waar is de hond??? Heeft meneer de deur alvast voor ém open gedaan en achter de hond weer dicht gedaan!   Dus; THOMAS!

Kus, Marieke

PS: dat gaat trouwens alleen hier in huize Meijering op...   hihihi

Daan: dat is een mooie uitleg (de prio bij uk en de rest gaat toevallig goed)! En marieke: doe mij een Thomas!! Kan ik tenminste iemand anders de schuld geven!!

Susan

Goh wat herkenbaar!!! Dat van die sleutels gebeurt hier zo ongeveer om de dag als er al geen weken bij zijn dat het dagelijks is! Pisnijdig kan ik er van worden! Nu zou je zo zeggen dat ik dan mijn lesje wel geleerd heb en mijn sleutels voortaan op een vaste plek leg, maar niks hoor.....

Het boodschappenbriefje mis ik ook regelmatig en dan kan ik dus nog een keer terug naar de winkel. Maar Merijn is soms mijn redder in nood. Vanochtend stond ik ook in de winkel en we hadden net in de auto besproken wat we zouden eten. Macaroni met stukjes mozzarella kaas waar Merijn helemaal verzot op is. Sta ik dus in de winkel met alles in mijn hand voor de macaroni, maar ik miste nog iets. Ik zeg dat tegen Merijn en ja hoor, hij wist me te vertellen dat het de mozzarella was, hahahaha!!!

En slippers, tja, ook regelmatig last van.....Ik mis ze nu al zo'n 5 dagen en kan ze dus echt werkelijk NERGENS vinden, maar in dit geval verdenk ik Siebe er van dat hij ze ergens neer gezet, dan wel ingedropt heeft. Ik bedenk me terwijl ik dit schrijf dat hij ze misschien wel in de vuilnisbak gegooid heeft (is al een tijd een favoriete bezigheid van hem, o.a. speelgoed in de vuilnisbak dumpen) en tja, dan ben ik ze echt kwijt....want die zak zit inmiddels in de kliko!!!

Het is gelukkig al een stuk minder erg dan in het begin dat ik alleen kwam te staan. Toen was het echt lijden en last....vreselijk vond ik het. Het was toen zo erg dat ik soms terwijl ik een verhaal aan het vertellen was, gewoon helemaal stil viel en werkelijk niet meer wist waar ik het over had. Ontzettend irritant!!

Nou Suus, het komt goed hoor.....Daarom....regelmatig ontspanning in de vorm van een etentje met leuke mensen

Groetjes.......Fonske

ps. Daan, als je zin hebt mag je wel een keer een weekend over komen....(als de kids thuis zijn uiteraard. Maken we er een leuk weekendje van!! Er is voldoende te beleven hier in de buurt...

onze elise is ook een soort thomas

alles wat ik kwijt ben heeft zij ergens verstopt
zatenmijn sleutels in mijn jaszak zij heeft ze er wel voor me uitgevist en verstopt
ook als we schoenen kwijt zijn kunnen we bij haar zoeken
mw heeft nml de voorkeur om op schoenen van een ander te lopen van maat 28 tot maat 43 het maakt haar niet uit zolang het maar niet die van haar zijn

saskia

ok dames, doen we eventjes allemaal mee:

Adem diep (diep zei, ik...tot je onderbuik dus!) in en blaas hard op alle overbodige energie uit! Doe nog een keer of zolang je nodig vind...
Zó, dat ruimt weer een beetje op!
Morgen weer?!

-- zennnnnn

--

Terug
Bovenaan