Vertederende momenten zus en broertje.

A

Anoniem

Guest
Hallo medemama's

Zijn jullie oudere kinderen ook zo gek met de kleintjes? Ik smelt zo vaak als ik zie hoe Eva met Bas is. Soms zegt ze zulke lieve dingen tegen hem (soms hoor ik mezelfs gewoon praten). Vanmiddag hadden ze samen de slappe lach.

Hier zit ze hem voor te lezen. Niet te dichtbij natuurlijk, want dan pakt hij het boek steeds af.....

Groetjes van een zeer trotse mama!
Karin

Hihi, ja ik ken dat helemaal. Mijn oudste (net 3 geworden) is ook harstikke dol op zijn broertje. Soms ben ik wel eens in de keuken bezig en kan ik mooi op hun kijken en dan gaat de oudste naast Jesse zitten en gaat ie vertellen dat mama aan het koken is of wat voor mooie autos hij allemaal heeft.
Soms zit Jesse op mijn schoot of krijgt ie eten, en dan komt de oudste Jesse een kusje geven en gaat ie weer verder..
Dan smelt ik echt compleet!!!
Gr. Anne-Marie

hoi hoi

ook ik weet precies wat je bedoelt, mijn oudste dochter is net drie en zodra Feline begint te huilen omdat ik bijvoorbeeld weg loop gaat ze meteen bij haar zitten "stil maar lieverd" zegt ze dan "mama komt toch zo weer terug"
ze wil haar tegenwoordig ook de boterham voeren en feline heeft dan de grootste lol, zodra haar grote zu opduikt verschijnt er meteen een grote glimlach en al mijn oudste haar poppen heten feline.

echt geweldig om die ontwikkeling te zien, en dat wordt natuurlijk steeds leuker.

groetjes janneke mv lotte 18.01.2005 en feline 22-06-2007

Daan volgt Maik (de oudste) overal waar hij maar kan, al is het maar met zijn hoofd.
Deze week heeft de Maik thuis geslapen en Daan bij opa en oma, nou dat was thuis hommeles want Maik kon Daan niet weltrusten wensen. Bij oma keek Daan maar heel raar dat die hem in bedje legde en er weer uit kwam halen.
Ze kunnen samen ook de grootste lol hebben om helemaal niks, liggen ze samen lekker op het speelkleed en er hoeft maar iets te rollen of geluid te maken en ze lachen het allebei uit.

Liefs Saskia

Herkenbaar!
Inderdaad vertederend al vind ik bepaalde dingen ook wel moeilijk!
Brian (25-07-2007) heeft het tijgeren uitgevonden. Op deze manier "kruipt"meneertje aardig de kamer door dit tot grote plezier van broer Mike (08-11-2004)
Vanmiddag  kwam Brian  tijdens zijn ontdekkingstocht mijn grote varen in de hoek van de kamer tegen. Met als gevolg dat hij hier twee stukken vanaf wist te trekken. UIteraard kreeg hij van mij vriendelijk doch dringend te horen dat dat toch niet de bedoeling was.
Ik was nog niet uitgesproken of hij kreeg een vinger onder zijn neusje van zijn drie jarige "papa" die mij dus gewoon stond te papagaaien.
Lachwekkend, maar toch.... Deelt iemand mijn twijfels?
Dat kinderen op elkaar letten / passen en daar op reageren oke!
Maar corrigeren vind ik wel degelijk een taakje van de ouders/volwassenen

groetjes,
Achnita

Hoi Achnita,

Inderdaad dat is de keerzijde. Eva is ook een klein mama'tje in de dop. Soms moederd ze iets te veel. Daar spreek ik haar dan op aan. 'Wij zorgen voor Bas' is een gevleugelde uitspraak hier. Maar ik vraag haar dan ook nooit om dingen voor Bas te doen. Geen speelgoed terug geven, geen eten of drinken aan hem geven..... Anders lijkt het me voor haar zo moeilijk om de grens daarin te kennen.

Groetjes,
Karin

Ha Karin,
Bedankt voor je reactie, Zo zie je maar weer dat ieder zijn / haar kijk op dingen heeft.
Wij hebben vanaf Brian zijn geboorte geprobeerd Mike er zoveel mogelijk bij te betrekken. Mike is  van het  `samen doen he mama / papa` dus in de praktijk komt  het er dan op neer dat als Brian verschoond moet worden Mike de doekjes aangeeft. Krijgt Brian zijn jas aan dan komt  Mike met zijn schoentjes aangerend Allemaal heel erg lief maar nu we vermoedelijk de periode van corrigeren ingaan weet Mike misschien zijn grens inderdaad niet. Ach dan hebben we iets om over na te denken

Het klinkt nu misschien allemaal zorgelijk, maar laat voorop staan dat we ziels gelukkig zijn met 2 mooie gezonde jongens die veel lol hebben samen en inderdaad vaak voor vertederende momenten zorgen!!!

Groetjes,
Achnita  

Mijn oudste is 6, en is best een lastig kind, om het maar even zo te zeggen. Maar hij is zooooooo onwijs lief voor zijn babyzusje. Hij geeft voorstellingen, speciaal voor haar (jammer dat ze zijn gochelshow nog niet helemaal snapt....) en hij is heel zorgzaam.

Wij leggen Eline  sinds een week  tegelijk  met hem op bed, zo rond 19.00 uur. Eline gaat dan altijd even huilen voordat ze echt in slaap valt.

Kwam  mijn zoontje naar beneden: Mam, weet je wel dat Eline huilt???? Echt op een verontwaardigde toon, zo van, je mag mijn zusje niet laten huilen hoor.

Ook word hij boos als anderen mensen bijv zeggen:  Huilt ze altijd zoveel?  Hij heeft toen 1 keer gezegd: Nou, misschien vind ze u wel niet lief. Whahahahahaaa. Was een collega van mijn man. Ik vond het wel een goeie.

Terug
Bovenaan