Vertel je dat je bezig bent?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik heb erg benieuwd of jullie vertellen dat je bezig bent voor een kindje en aan wie wel of aan wie juist niet. In mijn omgeving (familie - werk) worden er vaak opmerkingen gemaakt dat het wel tijd is enzo, vind het dan soms erg moeilijk om te doen alsof wij (mijn vriend en ik) er nog niet eens over nadenken. Mijn vriend kan dit gelukkig erg goed en doet tegen familie nog steeds alsof hij geen kinderen wil.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Groetjes Monique

ik heb het alleen tegen mijn zus en goede vrienden gezegd, tegen mijn ouders en schoonfamilie hou ik het nog even geheim. Er kan tenslotte nog van alles fout gaan in de 1e 3 maanden. Tegen mijn ouders zeg ik ook steeds dat het later wel komt of dat we nog even wachten. Ze hoeven toch niet alles te weten en bij familie gaan ze dan (als het niet gelijk vanzelf gaat) na verloop van tijd vragen of het wel lukt en dat zou ik helemaal niet willen.....

Succes en doe wat je hart je ingeeft!

Liefs Vic

Hallo Monique,

Bij mijn 1e zwangerschap wisten 2 vrienden stellen dat we bezig waren. Verder niemand. Ik wilde verder iedereen echt verrassen met het goede nieuws van de zwangerschap. En dat is heel goed gelukt! Iedereen was super verbaasd en erg enthousiast. Heb het onze ouders, broers en zussen met ca. 7 weken verteld. De rest na de 1e echo.

Nu weet alleen 1 vriendin van me het. Dit wil ik graag zo houden.

Alleen.... Mijn vader is erg ziek. Is terminaal kanker patiënt... Ik wil wel dat hij weet dat we er mee bezig zijn, voor hij er tussenuit knijpt. Liefst vertel ik hem meteen dat ik zwanger ben, maar als dat te lang duurt, vertel ik hem alsnog dat nummer 2 'work in progress' is.

Bij onze eerste wist ook alleen 1 vriendin van mij dat we "bezig" waren...helaas ging het bij ons bij 21wk+5dgn mis, ik ben toen bevallen van een dochter Ninthe*....iedereen wist natuurlijk dat ik zwanger was en iedereen kende ons verdriet en wist dat onze kinderwens niet geheel in vervulling was gegaan...dus ja toen wist iedereen natuurlijk wel dat we bezig waren voor een 2e wondertje...
Nova is geboren in mei 2008 en wij zijn op 7-8-09 getrouwd...iedereen verwachtte wel dat ik zou stoppen met de pil na de bruiloft maar dat het binnen 2 maanden raak was had niemand durven dromen....nu ben ik maandag alweer 21 weken zwanger.

Wens jullie veel succes met zwanger worden!!!

Liefs randy

Hoi,

BIj ons weten alleen mijn beste vriendin het en mo\ijn moeder vermoed het. Verder hebben we besloten om het niet te vertellen, want dan krijg je elke maand van is het gelukt? Verder lijkt mij de verrassing voor iedereen als ik echt zwanger ben heel mooi.

Mijn oma is echter in slechte gezondheid, en we willen het haar wel vertellen dat ze achteroma wordt.
Liefs Ydem

bij de 1ste wist niemand het en nu alleen twee vrienden stellen, maar ik weet niet helemaal of ik dara blij mee ben, wel leuk als je in de winkel loopt hoef je je niet in te houden, maar nu krijg ik steeds de vraag, is het al zo ver, moet je weer klussen vanavond, ben je al ong, wannneer zou je het moeten worden. ze zijn er zoooo mee bezig dat als ik straks zwanger ben dan kan ik het geen week voor mezelf houden.

en wat de eerste 3 maanden betreft, soms kun je juist beter vertellen omdat er nog zoveel mis kan gaan als niemand het weet en er gaat wat mis, dan ben je zooooo intens vedrietig en begrijpt niemand waarom .... ben je er op je werk niet helemaal bij, maar waarom..... ben je kortaf maar waarom......

Hoi Monique,
Ik heb het alleen één vriendin verteld, dan kan ik ook even tegen iemand anders aan zeuren met mijn kwaaltjes. Haha.... en voor de rest is dit forum een uitkomst om van je af te kletsen! Vind ik tenminsten :)

Wij hebben het aan helemaal niemand verteld en dat was maar goed ook: bij ons ging het uiteindelijk niet lukken zonder hulp en ik had het vreselijk gevonden steeds de vragen van "en?" te moeten beantwoorden. Uiteindelijk hebben we tegen onze ouders en beste vrienden wel verteld dat we begonnen waren aan IVF (en toen konden we de steun goed gebruiken).
Of je het wel of niet verteld is voor iedereen persoonlijk, maar ik denk dat het leuker is als het als een verrassing komt. Anders zit iedereen er toch een beetje op te kijken en dat kan ook vervelend zijn.
Esk (22 wk)

Terug
Bovenaan