Vertel je het je moeder?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Een gewetensvraagje?
Wij stoppen 6 mei met de pil en gaan dan voor het eggie...
Ik sta al helemaal te poppelen en mijn vriend ook wel maar is een nuchter persoon en heeft zoiets "ach we zien het allemaal wel als het zover is"....

Nu vraag ik mijzelf af of jullie het je moeder hebben verteld.? Of wacht je het heugelijke feit af dat je 12 weken zwanger bent en haar dan verrast. (en jouw eigen paps natuurlijk).

Normaliter deel je altijd alles met je moeder dus ik weet nu niet zo goed wat te doen..
Ik ben 34 en heb nog een oudere zus van 45. Mijn ouders zijn al 70 jaar en niet dat dat er nu echt iets mee te maken heeft maar ik hou er toch altijd een beetje rekening mee dat er sneller iets met zou kunnen gebeuren als dat ze  nog wat jonger  zouden zijn.
Als ik het wel zou zeggen dan is misschien de verassing er af.....?????

HELP ik weet niet wat te doen....

Liefs
Jeannette

Hoi, als jij het graag wil vertellen moet jehet zeker doen!! Ik heb hetniet gedaan.   Alleen mijn zus wist het omdat zij maar 1 kind heeft  (en wel nog een kindje had gewild)Ik had   zoiets van dan isde "schrik"bij haar niet zo groot.Nu kon ze er rekening mee houden.Succes! Groetjes Suzanne

Hoi Jeannette,

Tja, dat zijn van die afwegingen die je natuurlijk eigenlijk alleen maar zelf maken, maar ik kan je wel vertellen wat wij hebben gedaan....

Toen wij probeerden zwanger te worden van onze zoon wisten ze het niet en het was dan ook een enorme verassing toen we daar op een avond met de echo in onze handen stonden! De tranen kwamen spontaan en ze hadden het nog niet verwacht al verbaasde het ze ook niet echt.

En nu 'gaan' we voor nummer 2 en dat weten ze ook niet. Ze zullen het nu denk ik ook nog niet verwachten, aangezien onze zoon pas 10 maand is (vandaag). Dus als het snel raak mag zijn (waar we natuurlijk op hopen) dan zal het wel weer zo'n verassing zijn....tenminste als het niet al sneller te zien is, want dat schijnt wel zo te zijn bij een 2e zw.schap.

Groetjes,
Marije

Hoi,

Ik heb bij mijn eertste kindje niet vertelt dat ik was gestopt met de pil. Mijn zus die ook gestopt was had het wel vertelt en dan vraag je toch wel eens "en ben je al zwanger?". Mijn ouders waren waren helemaal verrast toen ik zei dat ik zwanger was. Nu weten mijn ouders ook niet dat ik gestopt ben met de pil. Al hebben ze volgens mij wel een vermoeden. We zijn onlangs verhuist naar een eengezinswoning en er is nog een kamertje over die vanaf het moment dat we er kwamen te wonen "het baby kamertje" noemden. Mocht ik van de 2e in verwachting zijn dan wil ik het eigenlijk pas vertellen als ik 12 weken ben. Dit omdat ik als verrassing de echo wil laten inlijsten. Het lijkt me heel leuk om hun reactie te zien op het moment dat ze de foto zien. Maar ik weet niet of ik het dan wel zo lang voor me kan houden hoor!!!!!   Het allerbelangrijkste is dat je doet wat je gevoel je ingeeft. Het is voor iedereen verschillend. Als jij het graag wil vertellen moet je het gewoon doen. Het is natuurlijk zo spannend dat het inderdaad wel eens moeilijk is om het voor je te houden.

hoi hoi,
 wij vonden het al super speciaal dat we alleen al gestopt waren met de pil, dat wij met gebak bij mijn ouders aankwamen om te vertellen dat we "aan de gang" zouden gaan. Reacties waren super! Verder weet niemand het...mijn ouders zijn ook niet van die types die elke maand vragen: "en?" dat zou lastig zijn..........

Nu kunnen we het delen en zijn zij op de hoogte van een hele speciale en belangrijke gebeurtenis in ons leven.....

Suc6 met je keuze.

xx

Hoi meid!
Ik vind het  ook wel moeilijk idd.. Ik heb het mijn ouders niet verteld. Ik wil ook wachten tot ik eindelijk echt zwanger ben. Al denk ik wel dat ik het vrij snel zal vertellen als het idd zover is! Beetje negatief wat ik nu ga zeggen ( en hopelijk gebeurt dit ook niet ) stel er gaat wat mis en je krijgt een miskraam.. dan zal het toch wel heel fijn zijn om meteen naar je moeder toe te gaan om het dan te vertellen. Ik heb een goede band met mijn mams dus ik zal het dan wel meteen kwijt willen. Beetje dilemma he? Wel zeggen// Niet zeggen..   Ik wens je veel succes met het zwanger worden!

xx bren

Hoi!

Toen wij 'ervoor gingen' hebben we dat lekker voor onszelf gehouden. Maar we zijn nu inmiddels 6 rondes verder en ik heb mijn moeder intussen op de hoogte gesteld. We hadden het een keer over iemand die zwanger was en ik was toen net weer ongi geworden. Toen heb ik het haar verteld, heeft me goed gedaan. Ik weet ook dat ze het niet verder verteld of telkens aan me gaat vragen of er al 'iets op komst is'...

Groetjes en suc6 met zwanger worden!

Hoi
Tja het is natuurlijk aan jezelf als je het wel wilt vertellen, Die keuze meot iedereen zelf maken.
Bij mij in de omgeving weet bijna iedereen dat we bezig zijn met klussen.
Ik vind het prettig om er met andere mensen over te praten.
Ik ben in spet 04 getrouwd, en iedereen wist dat we heel graag kinderen wilden, dus er kwamen na de bruiloft veel opmerking, goh is het al raak of moeten we even komen helpen. Het zal bij ons wrs iets langer duren dan we gedacht  hebben, omdat ik pco heb, daar zijn ze gelukkig wel snel achter gekomen.
Helaas kan ik er met mijn eigen moeder moeilijk/niet  over praten. af en toe vind ik dat wel jammer. maar ja ik weet niet beter. Gelukkig heb ik wel fijne collega's, vrienden en andere familieleden waar ik daarmee over kan praten.
succes met je  beslissing.
groetjes Carol  

Terug
Bovenaan