Verteld op werk

Vandaag heb ik op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. Vond het best spannend! Ze zijn maar heel klein en ik werk er pas een jaar. Gelukkig reageerden ze heel positief! En doen ze helemaal niet moeilijk dat ik er zometeen een paar maanden uit ben (precies op het moment dat mijn contract verlengd moet worden).
Geeft een goed gevoel. Dat wou ik even met jullie delen. Hebben jullie het al verteld?

Ik heb het al direct verteld.
Was met ivf bezig veel mensen wisten van onze situatie.En moest het wel vertellen aangezien ik in de psychiatrie werk en dus geregeld met agressie te maken heb.

Wat fijn dat ze zo positief reageerde!!
Ik heb het ook vandaag verteld, was er ook best en beetje zenuwachtig over... Ik werk nu fulltime en wil straks parttime gaan werken. Mijn werkgever was erg blij voor me, en reageerde erg enthousiast, Leuk!!! en enorme opluchting voor mij!! Heb nog een vervolg gesprek over het aantal uren/ dagen dat ik straks wil gaan werken... Weet echt nog niet waar ik goed aan doe,
Ik werk nu vier om vijf dagen, en denk dat ik straks drie dagen wil gaan werken, maarrr vind ik dit straks niet (nog) te veel, of juist te weinig haha... vind het moeilijke keuzes
Groetjes Mariska

Fijn he, dat ze zo positief zijn! En wij ons maar druk maken van te voren...
Inderdaad lastig te bepalen hoe veel je gaat werken. Misschien dat je werkgever daar ook wel flexibel in is? En je kan toch ook ouderschapsverlof nemen voor bijv 1 dag per week, en dan daarna beslissen of je het zo wil houden of niet? Voor mij is het makkelijker, heb een 16uren+ contract en werk meestal 3 of 4 dagen per week, afhankelijk van hoeveel opdrachten er zijn en hoeveel ik wil werken. Kan ook regelmatig thuis werken dus dat is ook prettig... succes met de keuzes!

Fijn dat ze allemaal blij reageerden!
Een vriendin van mij heeft echt hele vervelende reacties gehad: ze zeiden daar "jammer voor jou, maar dit is een fulltime-functie"....
Ze heeft het uiteindelijk wel op kunnen lossen, maar de sfeer is dan wel bedorven.

Ik heb het al met 6 weken verteld. Ze wisten dat we ermee bezig waren en na de tweede miskraam hebben ze ook zo lief gereageerd.

Moeilijk om die keuzes te maken ja.
Ik wil ook 3 dagen gaan werken. Meer wil ik echt niet. Maar hoeveel uur, dat weet ik nog niet precies.

Terug
Bovenaan