Verteld op werk

Dag ladies,

Hebben jullie al op je werk verteld dat je zwanger bent? Ik afgelopen donderdag, en dat was een grote verrassing voor mijn leidinggevende! Omdat mijn jongste over een paar maanden al naar school gaat had ze verwacht dat wij wel 'klaar' waren met de kleine kinderen en dat mijn man en ik toe waren aan de volgende fase met geen kinderen meer thuis onder schooltijd en wellicht weer meer gaan werken.
Dus erg verbaasd maar ze reageerde wel hele leuk gelukkig. Dit soort nieuwtjes gaan natuurlijk erg snel, dus inmiddle sweet zo ongeveer mijn hele afdeling het en ook op andere afdelingen druppelt het nieuws gestaag door.
Gek na die eerste geheimzinnige weken, maar het maakt het ook wel weer een stuk 'echter' ofzo.

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Ik heb het vorige week tegen mijn leidinggevende verteld. Die houdt het voor zich tot ik anders aangeef. En daarnaast heb ik het een collega(/vriendin) in vertrouwen ook verteld. Die waren allebei super blij voor me!

Wil het zelf pas na de echo het gaan vertellen aan de rest op het werk (heb drie locaties). Eerst mijn enige directe collega (waarvan ik nu al weet dat die gigantisch in de stress gaat schieten en het echt niet leuk gaat vinden.) En daarna mag de rest het van mij weten.

Misschien om het iets duidelijker te maken, ik werk in een hele grote organisatie. Maar heb een functie waar er maar twee van zijn, ik en mijn collega. En wij werken beide op meerdere locaties.

Mijn directe collega, daar kijk ik nogal tegenop om het haar te vertellen. Al vanaf het moment dat ik terugkwam van verlof (oktober vorig jaar), roept ze ongeveer maandelijks dat ze echt hoopt dat ik niet snel aan een tweede ga beginnen (terwijl ik haar al heb laten weten dat ik geen groot leeftijdsverschil wil tussen de kids).

Ondanks dat alles super gegaan was in mijn verlof en we een hele goede vervangster voor mij hadden (mogelijk zelfs beter als mijn collega). Dus ze maakt zich eigenlijk alleen maar voor zichzelf zorgen.

Ik weet dat het haar probleem is maar die negatieve houding van haar maakt het voor mij niet makkelijker.

Gelukkig verwacht ik van de rest wel leuke reacties. Ze zullen het waarschijnlijk wel snel vinden, maar de wetenschap dat ze weer lijstjes met geslacht mogen raden, en daarna een namen+datum lijstje mogen gokken (en daarmee taart kunnen winnen), vinden ze altijd wel leuk.

Goed, het is meteen een heel verhaal geworden, sorry. Ik merk tijdens het typen pas dat die vervelende houding van mijn collega meer met me doet als dat ik gedacht had...Zucht...hormonen....

Tja nou ik denk niet dat het de hormonen zijn hoor. Ik denk dat je dat echt bij je "vervelende" collega moet zoeken en iet bij jezelf. Ze probeerd ws alleem maar te zegeen dat ze het zelf lastig vind alleen komt het er rot uit. Zal wel een hele verrassing voor haar zijn als je het verteld :)
Kom op meid, laat 1 iemand niet jouw feestje bederven snap dat het lastig is en dat je er niets mee kan en dat je het liever anders had gezien. Maar sommige mensen weten niet beter.

Geniet ervan! En ik ben natuurlijk heel erg benieuwd wat de reacties zijn geweest.

Ik heb het mijn twee leidinggevende afgelopen week verteld. Ik moest wel 2 verpleegkundigen die echt wel weten dat een meid van 28 niet zomaar van helemaal gezond naar een mega lage bloeddruk gaat. Maar zij moeten het ook voor zich houden totdat ik het aangeef. Het woord zwanger is ook niet gevallen... Dat was wel grappig. Een van hen voelde zich ook niet lekker en vroeg of ik hetzelfde als haar zou kunnen hebben. Toen zei ik, tenzij jij weer aan de vent bent kan je niet hetzelfde hebben als ik....

Mn collega's vertel ik het pas bij de volgende vergadering, als dat dan nog kan, maar in ieder geval pas na mn termijnecho volgende week.

Bij mij op het werk weten ze het allemaal al. Ze waren enthousiast en zijn blij voor me!
Ik ben daar begonnen om een zwangere collega te vervangen. Als zij weer terug is van verlof dan ga ik en kan ze mij weer vervangen.
Goed getimed dacht ik zo!

Ik heb nog niks verteld aan m'n leidinggevende.
Wel aan mijn vaste collega.
Volgende week de echo, ben dan 10 week.
Na hoeveel week hebben jullie het verteld aan je leidinggevende?

@NP1980, dankjewel voor je berichtje!! Je hebt idd gelijk. Laat wel horen als ik het iedereen heb verteld en wat de reacties waren.

Ik heb het aan mijn leidinggevende verteld met 9 weken. Had vorige week toevallig een gesprek met hem, dus kwam zo wel mooi uit.

Ik heb het mijn leidinggevende na de 1e echo (8 weken) verteld en mijn directe collega's een week later. Ik wilde het nog uitstellen maar was zo beroerd en moe en was al een paar keer 's middags eerder naar huis gegaan.
Daar kwam bij dat ik dacht, als het nu mis gaat, dan ben ik er ook even uit, en vertel ik ook wat er aan de hand is.

Suuz: dat jij zwanger bent is niet jouw probleem, en als jouw collega's het niet leuk vinden, pech!!

Na 10 jaar fulltime werken was het eerst wel raar om er een tijd uit te zijn geweest en daarna parttime terug te komen, maar zou nu niet anders meer willen.
En op het werk gaat het echt wel door!

Terug
Bovenaan