Vertellen aan de kinderen?

Hebben jullie (voor degene met meer kinderen) het al aan de kinderen verteld? Ik heb vrijdag m'n eerste echo. Is met 8 weken, dus ga er vanuit dat het inwendig is. Eerst wilden we de jongens meenemen, maar nu ga ik toch maar alleen omdat we geen oppas hebben. Hopelijk krijg ik foto's. Nu weet ik niet zo goed wanneer we het aan hen moeten vertellen. Als ik terug ben en alles blijkt goed te gaan? Maar ben dan best bang dat het nog mis gaat in de 4 weken tot we bij de 12 weken zijn. En denk ook dat ze hun mond niet kunnen houden, dus dat we het dan aan iedereen moeten vertellen. Hoe doen jullie dat? Ze zijn trouwens 5 en 3.

Mijn jongens zijn 8 en (bijna) 5. Hoewel ik normaal bijna alles met ze deel, probeer ik het nog even niet te vertellen. Ik wil de zwangerschap voor de omgeving nog ff stilhouden en weet zeker dat dat niet gaat lukken met zulke flapuits...
Mijn vriend en ik hebben afgesproken pas rond de 12 weken, na een goede echo, het aan anderen te gaan vertellen en dus ook dan pas aan mijn jongens. Maar vind het wel heeel moeilijk om het ze niet te vertellen. Ik begin ze een beetje te pijlen en voor te bereiden door ze te vragen wat ze ervan zouden vinden als ze een broertje of zusje zouden krijgen. Helemaal spannend omdat mijn vriend niet de vader van mijn jongens is.... Gelukkig reageren ze tot nu toe positief!

Liefs,

Ik heb een stiefzoon van 14 en we hebben besloten om het hem in de vakantie te vertellen. Ook omdat we niet wisten hoe hij zou reageren en we wilden hem graag vanaf het begin betrekken..

Zijn reactie was gelukkig erg positief! Wel hebben we hem gevraagd het nog even stil te houden. Alhoewel dit niet gemakkelijk voor hem is wil hij dat wel doen. Heeft wel tot gevolg dat we het de ouders iets eerder vertellen dan dat ik anders wellicht had gedaan.

Onze kinderen zijn 2 en 4 en we willen het ze na de eerste echo vertellen. Dan ben ik ongeveer 10 weken het weekend daarna vertellen we het aan onze vrienden en verdere familie..

Terug
Bovenaan