Vertellen aan Opa's en Oma's

Heeft iemand hiervoor nog originele en creatieve ideeen, we willen het over ongeveer een maand gaan vertellen (dus hebben nog genoeg tijd voor de voorbereiding)

Groetjes,
CIBI
 
Hallo,

Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap!

Wij hadden voor de oma's een eerste fruithapje gekocht, en voor de opa's een klein slabbetje, en deze ingepakt, het duurde bij de beide opa's eerst even voordat het kwartje viel maar dat was erg grappig.

Nou ik zou zeggen heel veel plezier tijdens je zwangerschap geniet ervan!

Groetjes Leen (35 weken en 3 dagen)
 
Ik heb de beide opa's en oma's een kado-doosje gekocht, hierin had ik twee lange vingers gedaan met aan de ene kant roze muisjes en aan de andere kant blauwe muisjes. Daar boven op had ik een briefje gelegd met daarop, voor opa en oma!
De reacties waren leuk, mijn schoonouders zeiden: He nu al! we waren 3 weken daarvoor getrouwd, maar hadden al wel 3 maanden voor het huwelijk de eerste poging gewaagd. Dus daar stonden ze we versteld van. Mijn ouders die zeiden: 'We hadden wel verwacht dat je snel zou willen, maar zo snel!'
Tja, iedereen dacht natuurlijk dat we netjes hadden gewacht tot we getrouwd waren, maar we hadden bedacht dat als ik 3 maanden zwanger zou zijn ik ook nog wel in m'n jurk zou passen, dus als het meteen raak was geweest had het gekunt.
Veel plezier met de voorpret van   het vertellen aan de opa's en oma's.

groetjes kirsten
35w6d
 
Hoi Cibi,

Wij hebben het onze dochter laten vertellen. Ze vertelde dat er een baby in mama`s buik zit en dat zij een broertje of zusje krijgt.
We wilden het gelacht laten weten aan onze ouders (die waren erg benieuwd) dat hebben we gedaan middels een kaartje, daar had ik een gedicht ingezet. In dat gedicht konden ze uitlezen welk geslacht het kindje heeft.
Maar zo`n kaartje kun je natuurlijk ook maken met een gedichtje of teks waaruit blijkt dat jij zwanger bent.
Voor gedichten kun je kijken op www.gedachten-gedichten.nl

Succes,
Ris 25 weken
 
hoi hoi, wij hadden voor de beide oma's een blik bij jamin gevuld met drop en snoepjes, en daar kon je zo'n tekst omheen laten plakken, met hoera in verwachting, en leuk in laten pakken.En voor opa een fles champagne.
Voor de a.s. overgrootoma hadden we een heel leuk plantje gekocht en daarin een fopspeen gestopt, het was even denken,maar ineens snapte ze hem!erg leuk allemaal en hele leuke reacties erop gekregen!Heel veel succes met je zwangerschap en met t leuke nieuws te vertellen!liefs door
 
Hoi,

Wij hebben het nog niet verteld maar we hebben al wel het plannetje hoe we dat gaan doen! Ik heb van een vriendin een t-shirtje geleend met op de voorkant de tekst: Joepie ik ben zo blij. en op de achterkant: Ik krijg er een broertje of zusje bij. We maken 2 foto's een van voren en een van achteren. Van de foto van de achterkant laten we een puzzel maken en op de doos van de puzzel plakken we de foto van de voorkant!
Ben erg benieuwd naar de reacties!!

Doei San


 
hoi,by myn tweede zwangerschap (net als de eerste totaal onverwacht)
had ik een kaartje gemaakt met een tekstje (een klein beetje aangepast) dat ik
vond in ouders van nu of kinderen  

al lykt het nog maar pas
dat je kind een baby was
en denk je "wat gaat de tyd toch snel"
reeds trekt een tweede kleinkind aan de bel
de tyd van beertjes en balonnen
is daarmee opnieuw begonnen,
zo'n klein-kindje, het brengt alleen
maar fyne dingen
en word het van het spelen moe
dan gaat het weer fyn
naar papa en mama toe!!

dat had ik ingepakt en terloops aan myn vader gegeven met de boodschap van 'lees eens voor' toen hy het had geopend
ik vergeet vast nooit zyn gebroken stem toen hy zo goed en kwaad als het ging die tekst voorlas en het ongeloof in de ogen van myn moeder!
maar succes!
 
Wij hadden voor de opa's en oma's 2 fotolijstjes gekocht. Van die echte 'kinderlijstjes'. Daarin hadden we een briefje gedaan met de tekst: Lieve opa en oma, mijn foto komt over 8 maanden. Ze pakten  dit nietsvermoedend uit..... erg leuk effect.

Succes en veel plezier!

Marlijn (inmiddels moeder van Saskia 11-10-2004)
 
Terug
Bovenaan