Vertellen dat je zwanger bent voor de echo??

A

Anoniem

Guest
Wanneer vertellen jullie het op je werk dat je zwanger bent? Ik werk als politieagent en kom dus veel in aanraking met agressie, junks en lichamelijk zwaar werk. Ik ben nu bijna 7 weken. Vinden jullie het te vroeg om te vertellen? Ik heb volgende week mijn eerste afspraak met de VK en krijg dan ook een echo. Kan ik beter wachten tot na de echo met vertellen? Ik weet dat veel mensen wachten tot na de eerste drie maanden, maar dat kan ik echt niet.

Als je voor je werk bepaalde dingen niet meer wilt of kunt doen of als je wilt dat men er rekening mee houd, dan zou ik het gewoon vertellen.
Je hoeft niets te vertellen als je dat nog niet wilt, maar er zijn geen regels voor ofzo. Een collegaatje van mij kwam jaren geleden met de positieve test op het werk. Moest nog niet eens ongesteld zijn, dus was nog geen 4 weken zwanger. Zij vond dat prettig. Ach, zei ze, als het niet goed gaat, dan kan ik ook dat met jullie delen...

Je moet doen waar jij en je partner je prettig bij voelen.

Ik hoop dat het helpt.

Groetjes,

Sandra.

Je mag zelf bepalen wanneer je zoiets verteld. In eerste instantie HOEF je de eerste 12 weken niets te zeggen, maar MAG natuurlijk wel. In jou situatie zou ik het ook eerder vertellen, wegens je lichamelijke en agressieve werk af en toe.

Al zou ik dan nog wel deze week wachten totdat je in ieder geval deze echo hebt gehad....

Doe waar jij je goed bij voelt. Ik heb het ook bij 8 weken verteld...en ik ben secretaresse...

X Saskia

Hey,

Je heb zogenoemde risico beroepen. Ik werk zelf op het lab met stoffen en straling. Heb het zodra ik het wist gemeld. Om risico's uit te sluiten ben ik op een andere werkplek neergezet. Pas negen maanden na de bevalling mag ik weer terug.

Omdat jij met geweld in aanraking komt, zou ik het wel melden. Misschien dat je collega's hebt die je misschien een beetje kunt peilen hoe zei het hebben aangepakt tijdens hun zwangerschap.

Veel succes Evy

lieve Jezzie,

Ik heb toen ik 9 weken en een paar dagen was de eerste echo gehad en heb het meteen de volgende dag op mijn werk verteld. Niet omdat ik gevaarlijk werk heb, maar was de eerste 3 maanden echt 24 uur per dag ziek. Mensen begonnen ook te vragen of alles wel goed met me was en ik werd er ook niet echt vrolijker op.
Je moet het helemaal zelf weten wat je doet. Ik denk altijd maar zo, als het mis gaat vertel je het ook op je werk.

Groetjes marieke 26w+6d

Hoi meis,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangeschap natuurlijk!
Ik ben zelf ook agente en heb het nog voor de eerste echo verteld.
Dat was geloof ik al met 6 1/2 week. Ik had het gevoel dat het met de zwangerschap wel goed zat en wilde het risico niet nemen. Maar dat is ieder voor zich. Ik weet niet hoe er er bij jullie aan toe gaat maar anders probeer je zoveel mogelijk binnendienst te draaien tot aan je echo en vertel je het dan gelijk. En als je toch besluit om het nu al te vertellen dan krijg je gelijk een binnenfunctie. Althans zo zou het moeten gaan en anders moet je de bond inlichten. Succes met beslissen en onthou dat het wel om je kindje iu gaat en dat is het belangrijkste!

Liefs Renske
Oktober forum
17+4

He meiden!
Bedankt voor jullie reacties. Wat fijn om zo snel al reacties te krijgen. Ik heb er bijna het hele weekend over zitten piekeren of ik het nu wel al moest vertellen of nog niet.   Ik heb besloten dat ik zo meteen mijn chef op bel en het hem vertel. Als blijkt dat het niet goed zit dan is gedeelde smart halve smart toch! en ik wil echt niet het risico nemen dat ik in een situatie terecht kom die ik beter had kunnen voorkomen. En niet in de laatste plaats wil ik natuurlijk ook niet mijn collega waar ik mee in de auto zit in problemen brengen. Ik kan toch moeilijk zeggen "Pak jij die agressieve  junk maar, ik ben zwanger." haha

@Renske,

wat voor functie doe je nu binnen? Ik neem aan zaken afhandelen? Moet je ook verdachten horen?

Terug
Bovenaan