Vertellen dat we ´bezig´zijn of niet

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Ik zit met een dilemma. Zal even kort vertellen hoe de vork in de steel zit.
Ik ben gevraagd om een zwangerschapsverlof te gaan vervangen van mijn hoofd. Ikke natuurlijk helemaal superblijen voel me vereerd dat dit vertrouwen aan mij wordt gegeven.
Zelf ben ik aan het studeren om deze functie in de toekomst te gaan vervullen. Het is dus een mooie ervaring en goed bruikbaar in de toekomst.
Nu is er dus het volgende probleem, ik ben aan het proberen zwanger te worden.
Stel, deze maand is het raak, dat zou dan betekenen dat ik in mei met verlof zou gaan.
Stel, ik wordt zwanger, niet nu gelijk, maar wordt ziek of krijg andere dingen waardoor ik niet zou kunnen werken. Mijn hoofd komt in juni weer terug.
Er worden nu dus allerlei dingen voor mij geregeld terwijl ik misschien een maand of twee na mijn hoofd zelf met verlof ga.
Een collega van mij is op de hoogte en ook zij heeft haar twijfels.
Dit is misschien wat ver vooruit gedacht maar wel een serieuze twijfel. Aan de ene kant vind ik dat ik het moet zeggen, maar aan de andere kant niet.
Weet echt niet wat ik hiermee moet.
Wat is jullie idee hierover

Help
Groetjes Cail

Hoi!

Ik snap je dilemma. Lastig; je wil eerlijk zijn, maar je wil die kans ook grijpen.
Ik zou ervoor gaan. Gewoon doen! Als je toch zwanger raakt, dan "deal" je daar dan wel mee, maar als het nog niet zo mag zijn, dan heb je de kans om ervaring op te doen (kan je gelijk kijken of dat wel echt is wat je wilt) en je hebt een beetje afleiding van het hele zwanger-willen-worden-gebeuren. Want laten we eerlijk zijn; je denkt er de hele dag aan en maakt jezelf bij vlagen knettergek (ik wel tenminste haha!).
Dit is wat ik zou doen, maar het belangrijkste is dat je de keuze maakt waar je jezelf prettig bij voelt.
Wat ik je wel als tip kan mee geven: probeer niet voor iedereen te bedenken wat zij erover zouden denken als je het wel doet en zwanger raakt. Degene om wie het gaat ben jij en daar moet je dan ook primair aan denken en je beslissing op afstemmen.
Succes, ik weet dat je de juiste keuze zult maken!

Liefs!

hoi,
snap helemaal wat je bedoelt. Heb sinds vorig jaar een nieuwe functie aangenomen terwijl ik wist dat ik snel kindje(s) zou willen en dus van fulltime naar partime wil gaan. Nou, als eerste ben ik nu dus in ronde 6 dus je weet helemaal niet of het meteen raak is, over hoeveel maanden of zelfs jaren. Stel je voor je doet het niet terwijl je de kans loopt nog niet zwanger te zijn als die vervangingsperiode voorbij is. Bedoel ik niet verkeerd hoor, hoop dat je snel zwanger zult zijn.
Ten tweede is het niet je plicht om dit te melden. Is prive, en je hoeft pas geloof ik bij 3 mnd zwangerschap iets te melden. Misschien niet zo leuk voor je baas maar denk aan jezelf.
Kan me wel voorstellen als je met je baas supergoed contact hebt dit neigt aan te geven.
Mijn man zegt altijd: "het komt allemaal vanzelf goed" Tja.

gr Ilona
Succes met het maken van je keuze. !!!

hoi Cail,

ik denk dat je gewoon moet doen wat voor jou het beste is en geen rekening moet houden met wat als....
Je kunt inderdaad niet voorspellen wanneer je zwanger zult raken. Natuurlijk hoop je dat dat snel zal gaan, maar misschien is dat dus niet zo en laat je een super kans aan je voorbij gaan. Grijp die kans gewoon en als je zwanger raakt kun je dat altijd nog vertellen tegen die tijd. Wie weet krijg je van alles wel het beste! En een goede functie en zwanger. Dat zou toch top zijn?!

Misschien ben ik wel erg voor 1 kant maar zo denk ik er nu eenmaal over

Terug
Bovenaan