Vertellen in de klas

<p>Hallo mede-leerkrachten,</p><p>Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben 26 jaar en juf in groep 5. Ik ben nu 10 a 11 weken zwanger van ons eerste kindje.</p><p>Als de termijnecho goed is, dan wil ik dit fijne nieuws graag delen op school. (Collega's weten het al)</p><p>Hoe vertellen jullie in de klas dat je zwanger bent? Of hoe hebben jullie dit al gedaan?</p><p>Ik zit er aan te denken om online een woordzoeker te maken met als uitkomst: juf krijgt een baby.</p><p>En als ze dit antwoord hebben gevonden dat ze dan cake met slagroom mogen versieren met blauwe of roze muisjes. Net wat zij zelf denken dat het wordt.</p><p>Hier een foto van maken en dit naar de ouders te sturen via Klasbord.</p><p>Wat vinden jullie hiervan? Of hebben jullie nog andere leuke ideeën?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Hoi! Hier een juf van groep 7 in verwachting van eerste kindje. 
Leuk idee, ik was zelf ook al aan het bedenken hoe ik het ze wil vertellen (nu 10+1, morgen de eerste echo). Ik dacht ook aan een woordzoeker, nadeel daarvan vind ik dat sommige snel klaar zijn en andere nog lang niet. Maar goed, ergens is het ook leuk al 1 kind het antwoord door de klas roept haha! Maar ik denk er dus nog even over na.
Die cakejes zijn zeker een leuk idee, die ga ik van je pikken denk ik!
Gelukkig heb ik de echo op de eerste dag van onze vakantie, waardoor ik het ze pas een week later hoef te vertellen. Wordt leuk!

Hier nog een juf. Ik had de 12-weken echo voor de kerstvakantie en heb na de kerstvakantie wat raadsels verteld, allemaal dingen over zwangerschap. Groep 4 had echt geen clue maar wilde natuurlijk heel graag weten wat er nou was. Nu ze het weten zijn ze mega enthousiast; ik geef geregeld updates en niet alleen mijn leerlingen (en hun ouders) maar ook die van andere groepen leven enorm mee. Ik heb ook al het een en ander aan babyspullen toegezegd gekregen, heel fijn!

Haha grappig. Ik heb morgen de echo en nu ook vakantie. Dus kan het ze ook na de vakantie vertellen.
Super spannend allemaal!
Ik twijfel ook nog een beetje over de woordzoeker hoor. Daarom dacht ik, hier maar eens om tips vragen. ?
Vond die cakejes versieren wel heel leuk en daar de foto's van naar ouders sturen. Dan weten zij het ook gelijk.

Heel leuk idee!
Ik heb zelf een rebus op het Digibord gezet en de kinderen klassikaal de rebus laten oplossen. Het was heeeel spannend, tot het eerste kind door de klas riep ‘de juf krijgt een baby’. ?

Ik was rond mijn verjaardag 12 weken dus ik heb getrakteerd oo chocolaatjes met muisjes er op (van de Plus). Ik sta in drie groepen en de reacties waren super leuk. Ik zei: Ik heb een traktatie want ik ben jarig ( dan even stil) en.... ik krijg een baby!
Ouders heb ik met een mailtje ingelicht

Leuke ideeën allemaal! Ik sta zelf bij de kleuters dus een rebus was niet echt een optie. Ik heb in de kring een foto van de echo rond laten gaan en de kinderen gevraagd wat ze dachten dat het was. Sommige kinderen hadden al eens zoiets gezien, dus wat het was daar waren ze wel snel uit maar het kwartje dat dit dan de buik van de juf was viel wel heel laat haha (terwijl ik het pas rond de 20 weken verteld heb en een aantal kinderen wel wat vermoedens had via ouders of opgevangen dingen..) 
Daarna de kinderen een leuk knip en plakwerkje laten doen wat een kinderwagen vormde en daarna de baby erin laten tekenen, met erboven : juf (..) krijgt een baby! (Ik doe een duo klas). Zo waren de ouders ook gelijk op de hoogte. 

Terug
Bovenaan