Vertellen nieuwe baas

Heyy,

Ik ben op dit moment 17 weken zwanger van ons 2 e kindje.
Nu werk ik echt net 1 week ergens waar ik het zo erg naar mijn zin heb (de zonnestudio) ik vind hier zo fijn werken en wil er echt niet weg.
Nu weet ik dus niet wanneer ik moet vertellen dat ik zwanger ben ik ben zo bang hierdoor ontslag te krijgen ik wil hier gewoon niet meer weg.

Heeft iemand tips?

Ik zou het eerlijk vertellen, dat maakt jou transparant. En wordt gewaardeerd. Wist je het niet vtv toen je solliciteerde, dat kan je eerlijk aangeven. Durfde je het niet te vertellen, dat is je recht.
Als je eerlijk bent, dan hoef je je geen zorgen te maken en speel je open kaart. Zeg je het niet in je proeftijd oid, dat is ook een keuze. Na een tijdje zie je je buikje en kan je het niet meer verbergen. Je bent tot niets verplicht, maar ik geef de voorkeur aan eerlijk zijn.
Ik heb bewust gekozen om niet te soll. juist omdat ik in verwachting ben.. Ben tot 3x toe afgewezen, omdat ik eerlijk was. Is mijn keuze. Nu geniet ik heerlijk van mijn kindje in mijn buik en zal ik weer werken na mijn verlof. Geen stress van/ of over het werk.
Het hoeft ook geen probleem te zijn he.. Zwangerschap is iets moois en fijn als je de steun krijgt van je omgeving. Waarom zou je het niet vertellen.. Dat zou je niet moeten verstoppen. ?

Als je al 17 weken bent, zal ik het heel snel gaan vertellen. Ik kan mij namelijk voorstellen dat het voor je baas niet heel prettig voelt aangezien je al bijna op de helft bent en je net begonnen bent. Je was dus al even op weg toen je startte. 
Ik zou dat als werkgever niet heel transparant vinden en als je wacht tot na je proeftijd, kan het helemaal vervelend voor je baas voelen. 
Maar goed dat is mijn mening.. ?

Draai het eens om. Jij bent zelf werkgever en gaat een zoektocht aan naar de ideale kandidaat voor de zonnestudio.
Je investeert tijd om een vacature op te stellen, uit te sturen. Brieven te screenen, gesprekken te voeren, kandidaten af te wijzen, afspraken te maken, contracten op te stellen.. Vergeet niet er komt best veel bij kijken.
Heb je eindelijk die leuke dame gevonden, dan moet ze over 3 maanden stoppen en moet je wederom iemand anders gaan zoeken..
Voor je wg kost het veel tijd en is het niet gemakkelijk om iemand te vinden mogelijk.
Als je eerlijk bent dan geef je hem nog de keuze. Nu heeft hij ws andere kandidaten afgewezen, maar mogelijk is er nog een optie voor hem dat hij iemand voor tijdelijk aanstelt als jij met verlof bent.
Weet je het is fijn om ergens met plezier te werken, maar je eerlijkheid wordt veel meer gewaardeeerd en zal ervoor zorgen in de toekomst dat je mogelijk nog lang met veel plezier kan blijven werken. Denk niet aan de korte termijn, maar denk na over een wat langere periode.?
Denk aan de zekerheid die je straks ook aan je kindje te bieden hebt.

Na je proefperiode. Je hebt officieel wel ontslagbescherming maar in je proefperiode kan men je om ieder denkbeeldig dingetje ontslaan ...

Ze werkt er net een week. Proeftijd is meestal 2 maanden, oftewel ze is dan ca 26 wkn.

Vertel het snel en wees eerlijk en open. Een goede werkgever zal dat waarderen.

Terug
Bovenaan