Vertellen of niet?

A

Anoniem

Guest
Nog één vraagje om het af te leren meiden!

Vertellen jullie aan ouders, familie, kennissen of vrienden dat jullie aan het 'klussen' zijn?
Of houden jullie dat voor jezelf?
Ik vraag me heel erg af of ik aan mijn ouders, met wie ik een heel goede band heb, moet vertellen dat mijn vriend en ik zwanger willen worden en misschien wel gaan stoppen met de pil.
Aan de ene kant zou ik dat graag aan ze kwijt willen, aan de andere kant is het ook wel leuk om het als een verrassing te bewaren. Bovendien ben ik bang dat er dan iedere maand aan me gevraagd gaat worden of ik 'al' zwanger ben of niet...

Hoe doen jullie dat?

Liefs, Billie

Hoi Billie,

Ik heb het wel aan mijn ouders en schoonmoeder vertelt, schoonvader heb ik niet.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel bang was om elke periode de vraag te krijgen of het al zover was enz., maar nee dat gebeurd dus niet. En ik kan nu wel ook met hun bespreken wanneer ik er zelf een beetje verdrietig om ben als het weer niet zover is.

Dus ik heb er goede ervaring mee.

Groetjes Alice

Hoi hoi,

Onze ouders vetellen we nog niets. Alhoewel ik wel het idee heb, dat ze denken dat we er mee bezig zijn. In het begin werden er wel eens grapjes over gemaakt en gevraagd waar de baby-kamer kwam in ons nieuwe huis enzo.........
De laatste maanden hoor ik daar niets meer over..........

Verder weten 3 vriendinnen wel dat ik graag zwanger wil raken. Ik heb hen namelijk om advies e.d. gevraagd omdat zij al allemaal kinderen hebben en ook op latere leeftijd gekregen hebben.

Verder weten jullie het allemaal op het forum..............

Enne............ ook 3 collega's............. dat heeft te maken met mijn werk. Sta n.l. voor de klas. Als ik binnenkort zwanger raak, ben ik volgend schooljaar een tijdje uit de running............ daar moet ik toch een beetje rekening mee houden en dat ik eventueel part-time ga werken.........

Dus een aantal mensen weten het wel, maar die vragen er niet naar. Mensen die dichter bij je staan, vertel ik het nog niet. Die rijgen hopelijk dit jaar een keer goed nieuws te horen.

Wel vragen heel veel mensen me regelmatig waar de kinderen blijven (stomme vraag trouwens................)
Dat zou ik nooit doen. Het kan immers zo zijn dat diegene al maanden bezig is en het maar niet wil lukken...... erg pijnlijk voor die persoon in kwestie.
Ik kan het wel begrijpen hoor, die vraag: getrouwd, nieuw huisje, kamers over, 35 jaar....................

Groetjes,

SUUS

Hoi hoi

Wat ik het leukste vind
is het niet te vertellen en ze dan te laten schrikken
dat was met mijn eerste
maar omdat we financieel een beetje krap zaten dacht ik dat mijn familie een beetje
moeilijk zouden doen dus om hun voor te bereiden heb ik het gezegd zodat ze aan het idee konden wennen

Mijn schoonmoeder had vermoedens en tot ik een x zei dat ik niet kon zwemmen (aquaarobics) omdat ik ongi was had ik me zelf verraden want ik werd niet meer ongi met mijn spiraaltje en dat wist ze..

Aaan de ene kant vind ik het niet zo leuk dat ze het weten want je krijgt steeds
en ben je al zwanger..   Zo is de spanning er een beetje vanaf

want ik weet met me eerste zeiden we dat we nog lang geen kinderen wilde
en toen we bezig waren voelde we ons net of we iets stiekems aan het doen waren en dat was heel leuk

groetjes natasja

Terug
Bovenaan