vertellen op je werk??

A

Anoniem

Guest
dag allemaal,

als de situatie zich voordoet op het werk vertellen jullie het dan op het werk dat je bezig bent met zwanger worden??
er gaat een collega bij ons weg en nu willen ze van een ander filiaal iemand weer bij ons neerzetten  die werkt  1 dag in de week. maar ik weet dus dat ik zwanger wil worden en ik weet dat mijn collega ook al 7 maanden bezig is om zwanger te worden, dus is het beter dat we op termijn iemand erbij krijgen voor 3 a 4 dagen. wat zouden jullie doen???
vertellen???  alleen mijn regioleidster weet het dan, de rest niet.

ik hoop dat ik  wat van iemand hoor,  

groetjes sandra  

Als jullie het werk niet aankunnen met iemand er bij voor maar 1 dag, dan moet je het daar over hebben, maar ik zou zelf NOOIT vertellen dat ik bezig ben om zwanger te worden.

Je bent het nog niet, en als het zover is, dan kan er op dat moment naar vervanging gezocht worden, maar om dat nou bij voorbaat al aan te geven. Natuurlijk hoop je dat het vlot lukt, maar het kan ook wel eens tegenvallen.

Enne je "baas" kan ook zelf wel bedenken dat het er eens van komt dat het vrouwelijke personeel zwanger wordt, met verlof gaat en misschien zelfs wel minder wil werken, daar hoef jij het niet voor te vertellen.

Succes met zwanger worden.

Miep

hoi hoi

dat is een besluit om zelf te nemen ,je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt.
als dat voor de werk situatie beter uikomt zou ik dat wel doen hoor!!!!

ik heb zelf een baas die een jaar of 3 ouder is dan mij,ze heeft al een kindje van 1 1/2
en ze wil graag nog een kindje,want dat verteld ze tegen iedereen,ze is nog wel een kwebbel!!!
maar ze praat er geregeld over,en ze is nu geloof ik een maand of 6 bezig,en dan maar zeggen dat het toch niet lukken wil,maar ben zelf net ronde 12 ingegaan,maar zij weet dat niet,dus elke keer als ze er wat van zecht dan weet ik mij geen houding tegeven,want wil het eigenlijk niet tegen haar vertellen want dan denk ik dat iedereen het direkt weet,omdat zij haar mond niet kan houden.
maar goed aan de andere kant heb ik zo iets dan praat ze er mischien wel op een andere manier over omdat ze weet dat ik nu bijna   1jaar bezig ben!!! maar goed ik weet dus nog niet of ik het ga zeggen.......

maar in jou geval zal ik gewoon kijken wat het beste is !!!!

succes....

xxxtam80

hallo,

ik werk in een verpleeghuis in een team. en die weten er helaas allemaal van dat ik ''bezig'' ben!!!
en vind dat niet leuk!!!
ik had in april een miskraam gehad in de 6e week, maar omdat ik 20 dagen achter mekaar gebloed had was ik daar erg akkelig van! dus had ik mij ziek gemeld!
maar ik had tegen mijn teamleidster vertelt waarom ik mij ziek melde, omdat ik dat verplicht ben, en zij is dan verplicht omdat voor zich te houden! maar ze heeft het dus aan iedereen vertelt die het maar wilde horen!!!!!
dus toen ik weer aan het werk was, moest ik twee weken lang iedereen uitleggen wat er aande hand was! niet leuk!!!

als ik jou was vertelde ik het niet! er kan dan altijd nog een oplossing gezocht worden!!!!

succes!!
liefs Wilma

nou, het zit zo... ik ben dus bedrijfsleidster en ga dus min of meer over het personeel, als mijn collega 2 uur per week meer gaat werken (wat ze wel wil) dan is het al opgelost. en als ik en mijn andere collega dan zwanger zijn, dan kunnen we dan iemand aannnemen voor 3 of 4 dagen. maar dan moet ik mijn regioleidster dus wel in vertrouwen nemen en de situatie uitleggen. maar ik zal er dan ook zeker bij vermelden dat ze dit voor zich moet houden. ik wil niet dat heel het bedrijf ervan weet.
misschien is het zo iets duidelijker??
sandra

Uiteindelijk moet je toch voor jezelf bepalen of je het wel of niet vertelt.

Maar goed ik snap je nog niet helemaal. Je zget dat je collega 2 uur meer wil werken en dan is het al opgelost. Je zget ook dat als jullie zwanger zijn dan moet er iemand voro 3 a 4 dagen aangenomen worden.

Dan lijkt het me toch duidelijk, je collega gaat 2 uur meer werken en als jullie inderdaad zwanger zijn, dan ga je op zoek naar iemand voor 3 a 4 dagen. Dat je collega 2 uur meer gaat werken staat dan toch los van een wens om zwanger te worden.

Ik snap dus al helemaal niet dat er iemand voor een dag bij moet komen, als jou collega het met 2 uurtjes extra werken al op kan lossen.

Maar doe wat jou het beste lijkt, want misschien wil je wel graag erover praten met je leidinggevende en zie dit mooi als een aanleiding om het te vertellen. Volg je hart en dan is het goed.

Miep

thanxs miep,

zoals jij het uitlegt klopt het precies, ik denk dat ik straks maar met haar ga praten.

groetjes sandra

He Moon,
Moeilijk hoor, maar eigenlijk ook weer niet.
Als jij het wil vertellen, dan doe je dat en als je ook maar twijfelt of je het wel of niet moet vertellen dan doe je het niet...........haha...makkelijk he.
Je moet het niet doen denk ik eigenlijk ivm het werk, overal is een mouw aan te passen en het gaat zoals het gaat. Jij denkt misschien al te ver vooruit, terwijl daar ook dingen tussen kunnen komen, maar ja dat vraagt je functie waarschijnlijk van je.
Veel succes en volg je hart zou ik zeggen

Terug
Bovenaan