vertellen op werk

Hoi iedereen,

Ik twijfel een beetje.. Wat vinden jullie?
Ik ben nu dus +-6 weken zwanger, en heb nog niet zo lang een nieuwe baan.
Ik krijg over 6 welen verlenging, dan zit ik dus op 12 weken, het vertelmoment.
Ik werk in de horeca, zwaar en hard werk.

Ik twijfel heel erg of ik het aan fe manager op werk gewoon al moet vertellen.. Ze snappen dan dat ik het soms misschien iets rustiger aan wil doen, me niet lekker voel ( ben erg misselijk ).

Ook voelt het voor mij als ik wacht totnde 12 weken dst ik het bewust verzwegen heb om verlening te krijgen..dat lijkt me geen goede manier.

Denken jullie dat ik er goed aan doe als ik de manager vertrouwelijk vast op de hoogte stel? Verdere collega's wil ik het wrl pas na 12 weken vertellen..

Je hoeft je zwangerschap in principe pas een paar weken voor de bevalling te vertellen. Je werkgever mag je niet ontslaan wanneer je zwanger bent. Ik jou geval zou ik het wel eerder vertellen ivm zwaar werk etc. Maar dan zou ik nog wachten totdat je je eerste echo hebt gehad, dat je zeker weet dat het goed zit. Maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt ?

Ik werk zelf ook in de horeca, ik moet zeggen dat ik het denk ik wel al zou vertellen. In ieder geval aan je manager. Ben je zeker dat je verlenging krijgt? Dat speelt natuurlijk ook mee.
Succes!

Zit zelf in een vergelijkbare situatie.. ik ben aan het solliciteren nu en het ziet ernaar uit dat het wat gaat worden. Weet ook niet of ik het moet zeggen bij het tekenen van mijn contract of juist niet.. kan je dus niet adviseren, vind het ook moeilijk! Heb je veel kwaaltjes?

Dankjullie voor de antwoorden! 

Ik heb besloten om het mijn manager in ieder geval te vertellen, gewoon zodat iemand op de hoogte is, en ik eerlijk wil zijn... 
Verlenging krijg ik denk ik wel, ik werd vandaag nog 3 keer een topper genoemd Haha. 

Ik heb opzich weinig kwaaltjes, behalve dan dat ik erg snel misselijk ben, vooral tijdens en na het eten, en ik eet vaak op mijn werk.. Kost me echt ff om het weg te krijgen, en om niet te hoeven kokhalzen. 

Er is nu een soort managersuitje, dus er is niemand aankomende week, en die week erna heb ik de echo, die ga ik dus even afwachten en dan vertel ik het de manager gewoon. Me nirt verlengen omdat ze het weten geloof ik niet, er zijn redelijk veel zwangere dames geweest de laatste tijd, maar die zaten niet op het punt van verlengen haha. 

@Mamad: ik denk dat ik in jou situatie ook gewoon eerlijk zou zijn. Het is je eigen keuze natuurlijk, maar het moet er toch een keer uit.. Waarom dan niet gelijk bij het tekenen. Ze vonden je leuk, hebben je aangenomen, dan kun je toch aangeven dat je het net uitgevonden hebt en open kaart wil spelen. Succes met je keuze! 

Terug
Bovenaan