vertellen

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of jullie nog leuke manieren weten om aan je ouders/schoonouders te vertellen dat je zwanger bent. Ik wilde heel graag de echo onlijsten en geven op moederdag maar ik heb de 1ste echo precies de dag erna. Nu willen we het graag op een andere manier vertellen. Maar hoe? Suggesties?
Ik ben nu 8 weken en wil zeker nog 3 weken wachten.
Bedankt.
 
Hoi Sasha,
Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Gaat alles goed?
Wij hebben het onze ouders verteld met een gedicht. Heb ik ingelijst en cadeau gegeven. De hele zwangerschap heeft het op de kasten gestaan en nu zit er een foto van onze zoon erin.
Het gedicht heb ik van www.gedachtengedichten.nl vandaan ben namelijk niet zo'n dichter.
Sucses ermee.
Wendy
 
Wij hebben het afgelopen weekend met pasen aan beide ouders bekend gemaakt da ze opa en oma zullen worden. Dit hebben we gedaan met een prachtige bos bloemen, waarin 2 witte rozen zaten verwerkt en 1 rode nog in de knop erbij. We hebben deze gegeven en verteld dat het boeket een bepaalde betekenis had. De twee witte rozen stonden voor ons en de rode stond voor ons kindje, hun kleinkind. Met tranen in de ogen van blijdschap hebben ze het boeket in een mooie vaas geplaatst. Iedere keer als ze er langs lopen denken ze er aan, en kunnen zo een beetje aan het idee wennen dat ze opa en oma worden.
 
Op de verjaardag van mijn vader hebben we hem een kaartje gegeven van een babietje die zijn hoofd net boven tafel uitsteekt. Met achterop de tekst: dat hij in het komende jaar naar alle waarschijnlijkheid opa gaat worden. Het is zijn 1e kleinkind en veel later dan verwacht (ik ben 38). Deze nuchtere Drenth hield zijn ogen niet droog...
Succes!
 
Wij hebben beschuit met muisjes geserveerd. Wij hebben altijd gezegd dat we geen kinderen wilde dus het kwartje viel niet echt, pas toen mijn vriend zijn trui op tilde en een thsirt met de tekst ik word vader te voorschijn kwam viel het kwartje. En aan onze vrienden hebben we het op onze verjaardag verteld door het tshirt te dragen. Enorm leuke reacties gekregen.
 
Ik heb de echo ingelijst en er een gedichtje zelf bij gemaakt.
Je mag het gedichtje wel gebruiken als je wilt:

Hallo opa, hallo oma,

In mama ’s buik klopt er een hartje bij
En dat hartje..dat is van mij
Het klopt, heel zachtjes maar kordaat
Vooral als mijn papa tegen mij praat
Nu moet ik eerst wat groter groeien
want ik ben nog maar heel klein
maar met zo ’n lieve oma en opa
Hoop ik heel snel in jullie armpjes te zijn
 
Terug
Bovenaan