Vertellen?????

Hallo allemaal!! Ik ben 25 jaar,mn man en ik hebben een zwangerschapstest gedaan en JA ik ben zwanger! Ben nog maar 5 weken.. We zijn zo blij. Maar willen het graag vertellen aan onze ouders,we weten dat het nu nog te vroeg is om het te vertellen,wanneer raden jullie ons aan om het wel te vertellen? 12 weken duurt nog lang... Groetjes!!!!!!
 
GEFELICITEERD!!!!! wat een heerlijk nieuws als de test eenmaal positief is. Wij waren ook helemaal in de wolken en hebben het wel meteen aan de ouder, broers en zussen verteld. Ten eerste wilde ik het gewoon kwijt en vind het zeker geen kwaad kunnen als ze het al vroeg weten. Dit beslist iedereen weer voor zich natuurlijk en de ene verteld het meteen en de ander pas veel later. Waarom zou je wachten tot 12 weken??? Ik hed echt het idee van als het mis gaat dan wil ik dit ook kwijt kunnen aan de ouders. Ik heb er geen moment spijt van gehad, je kan er dan lekker met ze over fantaseren en dat is echt heerlijk. De reacties zijn vaak ook goud waard. Succes met jullie beslissing en GENIET VAN ALLES!!!

Liefs, Ank (20 weken)
 
Ook gefeliciteerd!! Zelf ben ik nu acht weken zwanger en wij hebben het ook onze ouders, broers en zussen al verteld. Ben het helemaal eens met ank, gaat het mis dan wil ik graag ook steun van mij ouders! Succes met een beslissing nemen, maar vooral geniet er ook van. Probeer ik ook zoveel mogelijk te doen!! Groetjes
 
Gefeliciteerd, geweldig hoor!!!

Ook wij hebben het meteen een ouders, broers en zussen verteld toen we het wisten, je moet lekker doen wat je zelf wilt hoor. Ook ik had geen reden om het niet te doen.

Verder heb ik het algemeen beetje bekend gemaakt bij 9 weken toen had ik 2e echo achter de rug en zag alles er perfect uit, toen heb ik min of meer bekend gemaakt, wilde het ook zo graag aan m'n vriendinnen vertellen.

Heel veel succes, geluk en gezondheid.

Liefs Smargje
 
Gefeliciteerd!

Wanneer je het vertelt is natuurlijk helemaal aan jullie.
Wij hebben het aan mijn ouders en schoonouders bij de eerstvolgende leuke gelegenheid (was in ons geval kerst) vertelt, ook omdat we er al een hele tijd mee bezig waren (wat zij ook wisten) en ik ook van hen steun zou willen als het onverhoopt niet goed zou mogen gaan. Het is toch een hele spannende tijd.
Aan mijn broers en zusjes hebben we het na de echo (in ons geval 8 wkn) vertelt, omdat we toen meer zekerheid hadden dat alles goed was, en vanaf ongeveer 10 weken heb ik het min of meer wereldkundig gemaakt. Ik kon het echt geen 3 maanden voor me houden hoor!
Ik vond het wel een hele kunst om binnen een korte tijd iedereen in te lichten, je wilt van sommige mensen toch dat ze het van jezelf horen en niet via-via.
Ik vond het heerlijk om te doen, de reacties waren zó leuk!

Geniet van je zwangerschap,

N.
 
Wij hebben het ook meteen verteld,met 6 weken...Eerst alleen tegen onze ouders,later ook tegen vrienden.Als het mis gaat heb je die steun hard nodig (niet vanuit gaan natuurlijk).Maar ook als je het niet verteld hebt en er gaat wat mis....blijf je dan alleen met je verdriet? Natuurlijk hoop je dat alles gewoon gaat zo als het hoort...maar waarom je mond houden als je zo blij bent?
 
Ik heb zelf een miskraam gehad met 5 weken. Onze ouders en meerdere mensen wisten al dat ik zwanger was. Ik vond het alleen maar fijn dat mensen het wisten. Daar heb ik alleen maar steun en begrip van gehad. (behalve van mijn schoonouders want die hadden zich er al zo op verheugd....ik moest eigenlijk wachten tot 12 weken)Bij een volgende zwangerschap (ik denk dat dat alweer is) zou ik weer precies hetzelfde doen. Maar ja ik praat graag. En dat is voor iedereen persoonlijk.
 
Terug
Bovenaan