Vertellen???

Hallo,

Ik zit met een vraagje: Ik ben nu 9 weken en 1 dag zwanger. volgende week (de 8e juni) moet ik naar de arts voor een tweede echo. Omdat een deel van mijn sociale leven op 11 juni de zomerstop ingaat (Ik ben nl. heel actief bij de voetbalvereniging) willen mijn vriend en ik het dan graag bekend maken, omdat we dan nog een grote groep vrienden en kennissen kunnen bereiken. We zitten dan echter nog niet helemaal op de 3 maanden.

Zijn er meer meiden die het wat eerder vertelt hebben?? En wat is jullie ervaring hiermee?

Groetjes Marianne
 
wij hebben het het ook tegen verschillende eerder gezegt, familie zoiezo meteen.
bij mijn eerste zw hebben we een miskraam gehad en dan is het ook fijn als ze het weten je krijgt dan wel steun.
en bij deze en mijn vorige zw was alles goed maar was ik heel moe enz dus kunnen ze er ook rekening mee houden.

en ik kon ook mijn mond niet houden
 
Hoi Marianne,

Ook ik ben een fanatieke voetballer.

Ik ben zwanger geworden tijdens de winterstop. In februari begon het voetbal weer, maar ik had voor mezelf al besloten niet meer mee te doen. En om iedere week smoesjes te verzinnen vond ik geen oplossing.

Met 8 weken zwangerschap wist iedereen het al. Familie, vrienden, kennissen en iedereen van de voetbalvereniging. En daarnaast, wij waren zo blij dat we een kindje kregen dat wij onze monden niet dicht konden houden en het met iedereen wilden delen.

Groetjes Monique2 (22 wk/5 dgn)
 
Hoi Marianne,

Als ik jou was zou ik het gewoon vertellen, het is niets leuker om bepaalde mensen zelf te vertellen dat je zwanger bent. Ik heb mijn familie met 11 weken verteld, paar dagen voordat we een echo kregen. Toevallig waren we op dat moment met z'n allen bij elkaar.
Nadat we de echo hebben gehad hebben we het de rest verteld. Ik vind je moet het iedereen vertellen of niemand. Ik vind namelijk dat je niet van mensen mag verwachtten dat ze hun mond moeten houden. Wel een paar dagen zodat jezelf de gelegenheid heb om het iedereen te vertellen.
Ben beniewd wat je doet.

Veel plezier als je het gaat vertellen,

Groetjes Sanne
 
Hoi,

Wij zijn wel erg snel met vertellen maar o.a. mijn moeder wist dat we 'bezig', waren zeg maar en vroeg mij rechtstreeks. Ik ben nu 5 weekjes zwanger maar mijn broers/zussen etc. weten het nu allemaal.
Ik vind het aan de ene kant ook wat onzin om te moeten wachten tot je drie maanden bent. We zijn nu al zwanger en daar wil ik wel van kunnen genieten en niet steeds in mijn achterhoofd er mee bezig zijn dat het nog mis kan gaan. Dat kan na drie maanden ook nog steeds.
Het is zo fijn om het te delen, dringt het ook beter door!
Ik vind dat gewoon ieder voor zich moet weten wanneer je het verteld. Wanneer het voor jou/jullie goed voelt!

Geniet verder van je zwangerschap en al wat er komen gaat!

Groetjes Ineke
 
He meiden,

Dank jullie wel voor jullie reacties. Wij hebben het onze ouders, broers en zussen meteen al verteld, maar de rest nog niet. We hebben nu eigenlijk een beetje besloten dat als alles goed lijkt op de echo (de 8e juni) dat we het dan rond gaan vertellen. Dan zit ik ook al wel in de 11e week. Spannend hoor, ben zo nieuwsgierig hoe iedereen reageren gaat.

Groetjes Marianne
 
Ha dames,

Ik ben er dus pas net achter dat ik zwanger ben (6e week). Het liefst vertellen wij het tot de 12e week alleen aan de familie en een paar allerbeste vrienden. Maar.... nou ga ik toevallig over een paar dagen een week op vakantie met een grote groep vriendinnen (15 man!). Ik vrees dat het wel gaat opvallen dat ik niet drink, dus zit wanhopig te bedenken wat ik voor een smoes ek kan verzinnen. Ik ben nl. bang dat ze het doorvertellen, en ik wil het toch zoveel mogelijk mensen in ieder geval zelf vertellen. Daarnaast wil ik eigenlijk niet dat iedereen het weet, mocht er nog iets fout gaan.

Hebben jullie ook zo'n dilemma gehad? Wat deden jullie toen? Hadden jullie een goede 'smoes' of hebben het maar opgebiecht?

Gr. Mieke
 
Bij de eerste twee hebben wij het gelijk iedereen vertelt. Ik persoonlijk vind het onzin om tot de 12 weken te wachten, want krijg je een miskraam, weet toch iedereen het. En kan je alleen maar steun verwachten van de mensen die het weten.

Bij deze zwangerschap lag het net even anders. Mijn schoonzusje had net een miskraam gehad. Ze vertelde het op een vrijdag en toen wist ik eigenlijk al dat ik zwanger was. Die maandag daarna had ik een test gedaan en idd zwanger. We hebben toen de echo afgewacht om te zien hoever ik was. Zou dus net zover geweest zijn als haar. Na de echo zijn we eerst naar mijn schoonzusje en haar man geweest om het te vertellen. Vond ik wel zo netjes, daarna hebben we het de rest verteld. Was toen 10 weken zwanger.

Liefs, Brenda (33w,2)

p.s. schoonzusje is ook weer zwanger, is nu 27 weken. Leuk he!
 
Terug
Bovenaan