vertellen ..

A

Anoniem

Guest
wanneer vertel je het nu aan je ouders en schoonouders???

En   op je werk??

Iedereen hoor je zeggen dat je dit pas na 3 mnd moet doen, moet ik echt nog zo lang wachten??

Hoi,

Wanneer en aan wie je het gaat vertellen moet je echt helemaal zelf weten hoor! Mijn ouders hebben we het een week nadat wij het wisten vertelt. Mijn schoonouders net een weekje later, maar die zagen we gewoon niet eerdwer en we wilden het wel persoonlijk vertellen. Ook goede vrienden en een aantal collega's heb ik het meteen verteld. Wat je je alleen moet bedenken als je het al aan mensen vertelt is hoe erg je het zou vinden als je die mensen die het al weten zou moeten vertellen dat je, als je onverhoopt een miskraam krijgt, dat het niet goed is gegaan. Als alles gewoon goed gaat is het uiteindelijk helemaal niet erg dat er al mensen wisten dat je zwanger bent, maar ook als het wel misgaat kan het erg fijn zijn als je je verdriet kan delen met mensen, zoals je ouders en je beste vrienden. Mensen die wat verder van me af stonden heb ik het wel pas verteld na 3 maanden.
Je moet dus gewoon doen wat je gevoel zegt.
Hoe dan ook gefeliciteerd met je zwangerschap en heel veel geluk gewenst!

Groetjes Judith

hoi Biky,
Wanneer jij wilt! Mijn schoonouders wisten het met 7 weken, mijn ouders, broers en zussen en beste vrienden  rond 10 weken. En nu rond de 14 weken mag iedereen het wel weten van ons.
Vooral die eerste weken zijn erg heftig. Je bent er dan helemaal vol van en wilt er waarschijnlijk over praten. Je zou ervoor kunnen kiezen dat je het die mensen vertelt van wie je ook wil dat ze het  weten als het nu niet goed zou gaan.
Succes! Probeer er van te genieten!
groetjes, daantje

Gewoon vertellen wanneer jij dat wilt!!!

Kunnen ze ten minste met je meeleven.

Ik kon het ook niet geheim houden. Op mijn werken waren er een paar die het al heel snel door hadden. En dat alleen omdat ik geen koffie meer lusten!!!!

Kort daarop moest ik het wel vertellen omdat ik dacht dat ik voor de tweede keer een miskraam kreeg en me dus ziek meldde. Maar gelukkig was dat niet het geval!!!

quote: lre001 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-03-2007 19:46:30'));

Gewoon vertellen wanneer jij dat wilt!!!

Kunnen ze ten minste met je meeleven.

Ik kon het ook niet geheim houden. Op mijn werken waren er een paar die het al heel snel door hadden. En dat alleen omdat ik geen koffie meer lusten!!!!

Kort daarop moest ik het wel vertellen omdat ik dacht dat ik voor de tweede keer een miskraam kreeg en me dus ziek meldde. Maar gelukkig was dat niet het geval!!!

Bedankt voor al jullie reakties!!

Ik ben blij dat jullie er allemaal makkelijker over denken dan dat er overal aangegeven wordt!!
Ik ga eens een leuke manier verzinnen om het te vertellen!!

Hoi Biky,

Wij hebben t datzelfde weekend (was toen 4 wk, wist t net) aan de ouders verteld. Heb altijd zoiets gehad van, waarom wachten?? Kijk ik zou t niet meteen aan de grote klok hangen en met vrienden enzo wel n tijd gewacht, maar bij de ouders had ik zoiets van: stel dat t fout gaat, dan vind ik t fijner als ze t al wisten. En daarbij: Waarom zouden ze alleen bij de teleurstelling mee mogen voelen, ik wil met zn allen blij zijn!!!!!!

Succes met bedenken hoe je t gaat doen :)

Terug
Bovenaan