Vertellen..

Hoi dames!

Was benieuwd hoe julliehet aan jullie ouders hebben verteld en met hoeveel weken..?
Dacht wel leuk om ervaringen te delen!

Zelf nog niet verteld, erg pril zwanger!

liefs essiej
 
Er zijn hier al meerdere topics over geweest, dus je kunt nog even teruglezen als je wilt.

Wij hebben het zelf met ruim 11 weken verteld. We hadden een taart gebakken met een roze muisjes vraagteken er op en allemaal blauwe muisjes er om heen. Eerst (durfde) begrepen ze het niet helemaal, zo leuk om het langzaam door te zien dringen.

Geniet van je zwangerschap!
 
Hoi Essiej,

Ik ben vandaag 34 dagen in verwachting (nav je vraag bij mijn berichtje).
Middels ovulatietesten heel zeker ook dat dit zo goed als klopt.

Leuk dat we tegelijk getest hebben en een eerst kindje krijgen!!

Mijn vriend en ik hebben het er ook over gehad wanneer we het wie gaan vertellen. Ik merk dat hij het graag wat langer voor zich houdt dan ik zou willen. Ik denk bijvoorbeeld dat ik het volgende week mijn moeder wil gaan vertellen en evt een zeer goede vriendin. al is het alleen dat ik iemand het kan vertellen en vragen kan stellen. het is ook zo spannend he?!

Ben benieuwd hoe/wanneer jij het denkt te gaan doen. Ik denk dat ik mijn moeder de zwangerschapstesten terug geef die ik van haar heb gekregen (via haar werk) met daarop.. niet meer nodig! je wordt Oma!
Of een knuffelbeer met een briefje of mijn moeder/schoonouders/broers er zo lang op kunnen passen totdat de kleine er is.

liefs Lisette
 
bij de eerste hebben we het gewoon verteld en bij de 2e hebben we onze dochter een tshirt aangedaan met daarop de tekst: geef mij maar een kus... achterkant: want ik word grote zus.
iedereen had het gelijk door (mijn moeder had ik het al telefonisch verteld), behalve mijn vader. dat was wel lollig om te zien.
misschien een idee met kerst om je man even een tshirt aan te laten trekken met daarop bv: mijn vrouw is zwanger en ik krijg alleen dit tshirt... of help!!! ik heb mijn vrouw/vriendin zwanger gemaakt. succes met het vertellen.
 
Wij zijn bijna anderhalf jaar bezig geweest voordat we er vorige week achterkwamen dat we zwanger zijn. Afgelopen weekend hebben wij het beide ouders en broers en zussen verteld tijdens sinterklaas. Dat is dus erg vroeg, al bij 4,5 week. Maar omdat wij deze zomer de beide families op stelten hebben gezet door te vertellen dat we al een jaar bezig waren en nu het ziekenhuis in zouden gaan, waren met name de ouders erg onrustig over het feit dat de zwangerschap uitbleef. Ze hebben zich vreselijk zorgen gemaakt. Wij vonden daarom dat we het niet konden maken dat we zelf al een paar weken blij zouden zijn, terwijl zij nog in spanning zaten.
De reacties waren dan ook overweldigend; de tranen biggelden over alle wangen. En iedereen is zich ervan bewust dat het nog pril is (vandaag 5 weken), maar er overheerst vooral blijdschap dat het in ieder geval wel kan.

VErder weet niemand het en de beide ouders en alle broers en zussen hebben ook plechtig beloofd niets te zeggen totdat wij het startsein geven.
 
Wij hebben er een 5 dec verhaal van gemaakt. zijn op 1 dag langs de ouders en zussen gegaan.

voor opa en oma hebben we 2 koffertjes ingepakt en daar een rompertje met sokjes in gedaan en een briefje met Lieve opa en oma als ik straks groot ben mag ik dan komen logeren ?

Voor de zusjes hadden we een rammelaar in gepakt met een gedichtje erbij.

 
Wij kwamen er met 9 weken achter, en het was nog een beetje onduidelijk wat mijn vriend wou... (ben namelijk onverwacht zwanger geraakt en mijn vriend wou helemaal geen kinderen)
Moest de volgende dag mijn ouders ophalen van vakantie, eerst mijn broer aanhalen want die zou mee... hij wist het als eerst... en was super trots. gelijk op het vliegveld aan mijn ouders verteld.
Mijn vriend heeft het pas een week later aan zijn ouders verteld, toen hij er ook zelf achter was dat hij er toch wel enorm blij mee was....

 
Terug
Bovenaan