Verticale keizersnede ?

A

Anoniem

Guest
Ik las ergens dat als je een verticale keizersnede hebt gehad er altijd bij een volgende bevalling weer wordt gekozen voor een keizersnede, heeft iemand daar meer informatie over?

groetjes, GG

Volgens mij is dat niet het geval, ik heb nu 2 kids, de 1e via een gewone bevalling en de 2e via een spoedkeizersnede.
Nu ben ik toevallig woensdagterug geweest bij de gyn. en die vertelde mij dat als ik ooit nog een keer zwanger word ik in ieder geval in het ziekenhuis moet bevallen omdat er een litteken op de baarmoerder zit. Het hoeft dus volgens mij niet te wijzen op nog een keizersnede.

Mocht ik het toch fout hebben dan hoor ik het wel...

Groetjes Tina

hoi,

volgens mij is er wel verschil tussen "gewone" horizontale keizersnede en verticale.
ik weet niet zeker of je weer keizersnede krijgt. maar het klinkt erg aannemelijk, want er komt flinke druk op baarmoeder te staan bij weeen, zeker bij verticaal litteken..

hoop dat je snel antwoord krijgt van iemand die het zeker weet!!

Hallo,

Ik heb 3 jaar geleden een keizersnede gehad en ben afgelopen woensdag bevallen via de normale weg van een zoon! Wel in het ziekenhuis maar het is allemaal prima gegaan. Volgens mij komen verticale keizersnede bijna niet meer voor.

Groetjes Suzan

Hoi hoi,

ik ken ook iemand van wie haar eerste kindje geboren is met een spoedkeizersnede. Die hebben ze verticaal gedaan. Haar tweede kindje is gewoon thuis geboren.

Groetjes van Marloes

quote: mamatoriuk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-04-2007 14:34:27'));

Hoi hoi,

ik ken ook iemand van wie haar eerste kindje geboren is met een spoedkeizersnede. Die hebben ze verticaal gedaan. Haar tweede kindje is gewoon thuis geboren.

Groetjes van Marloes

Dat is wel heel uniek hoor dat ze dan ook nog eens thuis is geboren.

Miep

Hoi,
ik kan me vergissen, maar ik dacht dat een verticale keizersnee een minder belastende operatie is dan een horizontale. Maar een horizontale is esthetisch meer verantwoord  (je ziet het litteken niet zolang je een bikini- of onderbroek aan hebt en als je wat dikker bent ziet het er niet uit als twee billen op je buik) en daarom doen ze dat veel vaker.
Maar hoe het zit met een volgende bevalling weet ik niet...

Terug
Bovenaan