Vertrouwen VK

Wat mij hier op het forum zo opvalt is dat veel vrouwen erg weinig vertrouwen hebben in wat hun vk verteld. Ik snap dat veel mensen onzeker zijn, vooral aan het begin (ik ook!) Maar als ik dan lees wat de vk heeft gezegd op hun vraag/probleem en wat hun reactie hierop is, ben ik ronduit verbaasd! Ze geloven 9 van de 10 keer niet wat er verteld wordt en komen dan hier op het forum om raad vragen. Hebben ze reden om te geloven dat hun vk het niet goed weet of dat ze zouden liegen???
Zij zijn toch de mensen die speciaal hierop zijn afgestudeerd!
 
Aan de ene kant ben ik het zeker met je eens, iemand heeft tenslotte niet voor niets zijn diploma gehaald voor zijn of haar beroep.

Aan de andere kant weten we toch allemaal ook wel hoe onzeker de zwangere vrouw kan zijn?? Er gebeurd verdorie niet weinig in je lichaam ook, je hormonen liggen soms totaal op zijn kop!!
Dit forum is dan fijn als uitlaatklep of als vraagbaak. Veel dingen worden door anderen herkend, kijk maar naar de antwoorden, je voelt je dan niet zo alleen.

Groetjes Mosy
 
hoi hoi

mosy ik ben het helemaal met je eens. het is heerlijk om er met anderen over te kunnen praten en als je dan hoort dat anderen dat ook meegemaakt hebben voel je je niet zo alleen. wat ook nog een bijkomende factor is is dat veel vrouwen intuitief een ander gevoel hebben of dat ze intuitief voelen dat het wel goed is maar er dan toch niet op durven te vertrouwen. allemaal dankzij de hormonen. omdat een zwangerschap voor velen een onbekend gebied is vertrouwen ze niet zomaar de eerste de beste ook al heeft die er dan voor gestudeerd. als je dan van andere zwangeren advies krijgt voelt dat iets vertrouwder omdat die in het zelfde schuitje zitten en misschien al een keer zwanger geweest zijn. oefening baart kunst. het is dus niet zozeer het gebrek aan vertrouwen in de vk maar wel het gebrek aan vertroewen in jezelf.

even voor de andere anoniem ik denk dat je je vraag beter kunt stellen op het zwabger worden forum die denken meer in dezelfde richting als jij.

groetjes laura79
 
Persoonlijk vind ik het erg vreemd dat het advies van andere onzekere vrouwen hoger wordt aangeslaan dan dat van een vk, die er inderdaad voor gestudeerd heeft, en misschien zelf ook kinderen heeft?? Natuurlijk zijn we hier allemaal om elkaars verhaal te lezen, Maar ik krijg jeuk van mensen die wel om het minst of geringste hun arts of vk op alle tijdstippen van de dag bellen, en dan vervolgens hun advies niet geloven! Ondanks je hormonen ( die van mij gieren al 8 mnd door m'n lijf!) Blijf je toch een wel nadenkend mens???? Die juist op haar intuitie en lijf af moet gaan, in plaats van op de kletspraat van de buurvrouw....
 
tsjonge jonge het gaat hier om het delen van ervaringen en niet het in twijfel trekken van het oordeel van de vk. Je ervaring delen en begrip van medezwangeren krijgen is voor mij heerlijk! Als je er niet tegen kunt beperk je dan tot je vk.
 
Wat mij dus opvalt is dat het zich hier op het forum, niet alleen beperkt tot het uitwisselen van ervaringen. Dat gegeven op zich is zeker heel erg fijn! Anders kwamik hier ook niet, toch? (ik ben zelf nl ook zwanger voor de 2de keer!) Maar ik lees vaak dat ze al heben gebeld over een vraag (wat als je het echt niet vertouwd ook slim is) en dat ze dan zeggen dat ze het niet geloven, en dan meer waarde hechten aan de mening van een volslagen onbekende op dit forum!
Dat vond ik gewoon een beetje vreemd.
 
Terug
Bovenaan