vervallen laatste fles

Hai,

Nick is nu bijna 12 weken, hij krijgt 5 flesjes per dag van 200 cc (6 schepjes, 180 cc water). Hij is nu ongeveer 6 kilo. Wanneer zouden jullie stoppen met de laatste fles? Wij moeten hem elke keer wakker maken, hij krijgt ook steeds meer moeite om die fles op te krijgen. Zijn voedingstijden zijn:
8.30
12.30
16.00
19.00
22.00
Zou ik gewoon het aantal cc wat hij nu krijgt moeten verdelen over 4 flessen? Wat vinden jullie? Hij vraagt nu overdag niet zelf om de fles, er kan dus best een langere tijd tussen. Moeilijk hoor, ik wil namelijk ook wel graag dat hij door blijft slapen. Hij is meestal rond 7.30 wakker en dan ligt hij nog even bij mij in bed tot half 9. Ideaal! Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes Truus
 
Ik zou die laatste fles nog wel een tijd blijven geven. De bloedsuikerspiegel wordt te laag als ze zo jong te lang geen voeding krijgen.
Mijn zoontje is 5,5 maand en drinkt nog steeds een fles om 23.00 uur. Ik ga komend weekend voor het eerst proberen om de late fles te laten vervallen en een paar schepjes Nutrix toe te voegen aan de fles om 19.30 uur.
 
Bij mijn zoontje heb ik de laatste fles langzaam afgebouwd door hem steeds iets vroeger te gaan geven. Iedere dag of paar dagen (net hoe goed het gaat) vervroegde ik de fles een kwartier. Hij dronk steeds minder van die fles en dat liet ik ook zo. Ik ging hem niet wakker maken of andere toeren uithalen om er nog wat meer in te krijgen. Op een gegeven moment komt die 'late' fles zo dicht op de fles van 19.00 uur dat je hem weg kan laten. Bij mijn zoontje werkte dit langzaam afbouwen heel goed, hij ging er ook niet minder of slechter van slapen. Ik gaf mijn zoontje overdag trouwens niet meer voeding dan die 200cc. Een heel enkele keer wilde hij nog wat en dan maakte ik dat nog bij maar bijna altijd had hij aan die 200cc genoeg. Gewoon proberen, als je zoontje meer wil merk je dat vanzelf. Ik zou hem dan trouwens wel een fles geven zodra hij wakker wordt en niet eerst nog even bij je bed nemen. Anders krijgt hij misschien wel heel lang geen eten. Succes ermee.
 
Hoi Truus,
Mijn dochter is nu 18 weken oud en sinds 16 weken heb ik nog maar 4 flessen, zij dronk de laatste fles ook elke keer niet op en kwam overdag ook niet echt voor de voedingen. Ik geef de fles als volgt 7.30, 12.00,17.00 22.00, soms komt ze iets eerder en ik geef dan 210 water en 7 schepjes voeding friso 1.
Dit gaat prima en ze slaap ook door, volgens cb was dit ook goed.Succes verder, hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Patricia.
 
Terug
Bovenaan