Vervanger voor Nexium?

Hoi meiden,

Ons kleine meisje heeft een verborgen reflux, hier krijgt zij Nexium voor alleen gaat zij hier alleen maar meer van krijsen. Hier zijn we dus mee gestopt, dat ging een paar dagen goed. Maar ik merk dat ze nu weer steeds meer gaat slikken, dus waarschijnlijk weer last heeft. Wie weet toevalig een vervanger voor Nexium?

X

Hoi !!

Motilium. Dat gebruiken wij! Werkt goed.

Voorheen Zantac, maar dat vond Feline ontzettend vies.

Je kan er ook voor naar een osteopaat. Die behandelt ook (verborgen) reflux.

hoi!

milan heeft ook reflux. ik doe bij zijn fles 2 schepjes nutriton om de voeding dikker te maken. dit werkt prima.

een tip voor mensen die zantac gebruiken. eerst een klein beetje melk maken met de zantac erin en geven. daarna de rest van de fles geven zonder zantac, zo is de zantac niet vies en weet je zeker dat hij/zij alles binnenkrijgt.

Motilium zorgt voor een snellere passage van de voeding van maag naar darmen en de Nexium neutraliseert het zuur. Is een ander soort medicijn...

Mijn zoon had motilium en zantac en later, toen de zantac niet goed meer leek te werken kreeg hij Losec.
Wij spoten het spuitje altijd leeg in de speen van de fles en dan dronk hij het probleemloos weg, de pure medicatie dus. De Losec gaven we met een hapje fruit, pap of vla, maar toen was hij al een jaar geweest.

Ik zou om de combi van beide Meds vragen, wellicht is Nexium alleen niet voldoende voor je kindje?

Zantac en Losec zijn vergelijkbaar met de Nexium.. Sommige huisartsen schrijven nog gaviscon voor, maar vlgs onze kinderartsen zitten daar veel te veel zouten in voor jonge kinderen.

even inbreken van van het mama forum mrt 2011 onze jochem heeft ook verborgen reflux en kreeg in het begin ook nexium.....heb je de bijsluiter al gelezen van de bijsluiter? Toen wij dit deden viellen alle puzzel stukjes in elkaar bij de meest voorkomende bijwerkingen(wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou kindje zo moet zijn dat tie dat krijgt!)
Staat hevige buikkrampen, diarree enz!
Dit had onze jochem allebei wij zijn gelijk gestopt en we hadden na een week een ander kindje. We hebben toen nog wel motillium en nutriton gebruikt dat laatste om de voeding in te dikken.
Nu gaat het overigens kei goed en gebruiken we geen motillim meer alleen nog nutriton.

Terug
Bovenaan