Vervanger voor Yoghurt?

Hallo,

Ik heb een vraagje:
Mijn kleine van 8 maanden kan vlgs mij nl niet tegen yoghurt. Ontzettende buikpijn erna, krijsen!!, heb toen de yoghurt weggelaten omdat ik dacht dat het daar misschien aan lag: en ja hoor, nu is het weer een heel ander kind! Geen krampjes, veel lachen en lekker slapen.

Maar... weten jullie een yoghurt vervanger? Ik woon in zweden en Danoontje Start kennen ze hier niet.

Groetjes van Renata.

Hoi,

Mijn oudste zoon heeft op jonge leeftijd last gehad van allergie op koemelkeiwit, gelukkig is hij er nu overheen en mijn andere kinderen hebben er geen last van.
Ik ben toen alpro soya gaan gebruiken omdat dit alleen plantaardige stoffen bevat misschien helpt dit jou kindje ook?
Maar bij yoghurt gebruiken ze een soort zuur toch?, ik weet niet of het kan dat daar de reactie vandaan komt, wel het uitzoeken waard denk ik!

succes Groetjes MJ

Je kunt ook papjes met rijstebloem en/of fruit maken. Of een liga met melk verkruimelen en een scheutje diksap. Ook mag je een pudding of vla met custard maken.

Wat voor melk drinkt hij verder?

Kan best zijn dat je kindje gewoon nog niet toe is aan gewone koemelkproducten. Even een paar weken wachten en dan weer opnieuw proberen.

Let ook even op wat voor soort zure melkproducten je geeft. In Zweden heb je veel meer soorten, en zo valt fillmjölk vaak beter dan lättfill bijvoorbeeld.

Je kunt met dit soort vragen vaak ook goede tips krijgen bij iemand van amningshjälpen, kijk even voor iemand bij je in de buurt op:
http://www.amningshjalpen.se/lansgrupper/alla.htm

Hoi,

Bedankt voor de reacties.

@Dirksmama: Ze krijgt nu NAN 2 als opvolgmelk. (Hier hebben ze geen nutrilon etc.) Maar NAN 2 is ook prima, geen krampjes, niets!
Hoe weet je trouwens dat filmjölk beter valt als lättmjölk?
Mogen ze dan met 8 mnd al filmjölk hebben? Woon hier al drie jaar, maar van filmjölk en lättmjölk weet ik niets......

Zal eens zoeken op zelf toetjes maken met rijstebloem etc. Maar dat zal dan toch ook met iets van melk ofzo moeten?
Het gaat mij er vooral om dat ze genoeg calcium etc. binnen krijgt.
Liga verkruimelen gaat helaas niet, dat kennen ze hier niet, ook niet iets vervangend daarvoor.......

Bedankt, groetjes van Renata.

NAN 1 en 2 zijn hypoallergeen, vandaar dat je kind daar niet op reageert. Hoe reageert je kind op jouw eigen  melk, of gebruik je zelf niet veel zuivel?

Lättmjölk en fillmjölk zijn allebei aangezuurde melkproducten, en daarom beter te verdragen dan gewone melkproducten.

Maar aangezien je NAN geeft zou ik verder alle koemelkproducten lekker laten staan de komende tijd. Toetjes kun je ook zelf maken met opvolgmelk.

Je kind hoeft niet alle calcium uit zuivel te halen, dat is een typisch Hollands idee.
Uit groente (broccoli) en vooral uit visproducten (veel keus in Zweden!) krijgt je kind ook calcium binnen. Overleg anders even op de barnmottagning over zijn voeding.

Terug
Bovenaan