Vervanging van hand bij inslapen

Hallo hallo,
Mijn zoontje van 7 bijna 8 maanden sliep goed. Maar de laatste 1.5 maand denk ik is het dramatisch. Hij word elke 1 a 2 uur wakker voor zijn speen en wilt het liefste als hij iets te wakker is dat ik mijn hand naast zijn hoofdje leg. Dan begraafd hij zowat zijn hoofd erin en valt dan direct in slaap.
Vanavond ging het eigenlijk eindelijk iets beter maar zojuist toch weer met mijn hand hem in slaap moeten helpen. Ik liep tussendoor wel weg in de hoop dat hij dan alsnog zelf zou gaan maar dat lukte hem niet.
Heeft iemand de gouden tip welke knuffel of doek een goede vervanging hiervan is?
Ik schuif nu een badstof spuugdoekje (kleintje) naast zijn hoofd. Neus is vrij natuurlijk maar hier trapt hij niet altijd in.

Iemand de gouden tip??

Mijn dochters speentjes verdwijnen alleen als ze ergens last van heeft. (Dorst, verstopte neus enzo.) In combinatie met die hand, denk ik dus aan het hoofdje last.
Doorkomende kies/ hoofdpijn?
Kan het mis hebben natuurlijk.
Als dat het niet is, iets gebruiken waar je lichaamsgeur aanzit. Jouw pyama of zo.

Maar wst naakt het uit dat hij weer even jpu hand nodig heeft? Is vast niet voor altijd. Als jouw hand nu helpt even hoef je toch geen vervanging 

Hoi RS, 
Het had me niks uitgemaakt als het niet een probleem opgeleverd had. Namelijk dat hij die van mijn man niet accepteerd en dan dus ontroostbaar huilt omdat ik er niet ben, omdat ik dan werk. 
Nee het is niet voor altijd maar doordat ik hem afhankelijk gemaakt heb van mij, heeft hij onnodige onrust als ik niet in de buurt ben. Dat vind ik sneu. 

Terug
Bovenaan