Vervanging voor flessen?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Volgende week is onze zoon 11 maand oud. Op het moment kreeg hij steeds nog 3 flessen maar hij wil ze eigenlijk alle 3 niet echt meer goed drinken. Nu weet ik dat dit ook wel met fases is, aangezien hij dit wel eerder had maar niet zo lang als nu. Hij eet verder prima dus ik denk zelf dat hij niet zo'n trek meer heeft in een fles. Wat geven jullie qua drinken aan jullie kindje van rond de 11 maand? Mogen ze eventueel ook al gewone melk/karnemelk voor bij het broodje? In de ochtend maak ik al pap van zijn fles. Verder drinkt hij wel water al is dat lang niet zoveel dan bijvoorbeeld 180/6. Vaak een paar slokjes per keer, meer krijg ik er niet in.</p><p>Aangezien een vriendin van mij haar zoontje ook geen flessen meer wil, (ze schelen 1 dag) mocht zij op aanraden van haar consultatiebureau beginnen met aanbieden van melk/karnemelk. Ons consultatiebureau raadde dit af. Wat zijn jullie meningen hier over? Het lijkt me dat hij wel genoeg zuivel producten binnen moet krijgen. (hij krijgt wel yoghurt).</p><p> </p><p>Sorry voor het lange verhaal! En alvast bedankt! </p>

Vanaf 12 maanden mag je melk geven, dus ik zou denken dan ene maandje meer of minder maakt ook weinig verschil. Ik zou gewoon melk of karnemelk geven. Als zijn lichaam er nog niet aan toe is merk je dat snel genoeg. 

Tuurlijk mag dat. Vanaf 12 maanden mogen ze gewone melk, dus met 11 maanden mag dat ook wel.
Ik zou niet gelijk alle 3 de flesswn laten vallen, maar het 1 voor 1 doen. s Ochtends lekker die pap blijven geven. s Middags ipv een fles 120cc gewone melk (evt wat warm maken) Ze hoeven niet persé die 180cc per keer op te drinken hoor op die leeftijd. 120cc is ook voldoende. 
s Avonds kun je ook gewone melk geven, maar zelf vond ik het tot 15 maanden wel fijn dat mijn dochter nog flesvoeding dronk voor het slapen gaan, maar dat kwam vooral omdat ze haar avondeten super slecht at. 
Gewoon doen waar je je goed bij voelt, maar het mag echt gewoon! Raar dat het consultatiebureau het afraad! Want vanaf 12 maanden mag het wel. Die paar weken maken echt niet zoveel verschil.
Mijn dochter is nu 20 maanden en drinkt s ochtends en s middags een tuitbeker melk bij haar boterham. Soms gaat ie op, soms maar 1 slok.. maar dan haalt ze het later op de dag wel weer in met water/dixap. 
Rond de leeftijd van 1 jaar vond ik het oom heel belangrijk dat ze genoeg (melk) dronk, maar je zult zien naarmate je kindje ouder wordt dat het niet meer zo boeiend is!

Mijn zoon weigerde met 10 maanden al zn flessen. Kreeg toen karnemelk en gewone melk. Cb zei dat dit best kon omdat ie genoeg at. Sommige zijn et nou eenmaal eerder klaar mee dan andere.

Mijn zoon weigerde met 10 maanden al zn flessen. Kreeg toen karnemelk en gewone melk. Cb zei dat dit best kon omdat ie genoeg at. Sommige zijn et nou eenmaal eerder klaar mee dan andere.

Toevallig heb ik dit gister nagevraagd bij t CB. Ze zeiden dat hij best gewone melk mocht hebben. Was geen probleem. Ze raadde wel aan warme melk te geven ipv koude omdat dan de overstap niet zo groot is. Mijn zoontje vond de warme melk ook beter dan de koude. 

Toevallig heb ik dit gister nagevraagd bij t CB. Ze zeiden dat hij best gewone melk mocht hebben. Was geen probleem. Ze raadde wel aan warme melk te geven ipv koude omdat dan de overstap niet zo groot is. Mijn zoontje vond de warme melk ook beter dan de koude. 

hoi
In de flesvoeding zitten exstra vitamines en mineralen die ze nog erg goed kunnen gebruiken  dus zou kijken of of hij een flesvoeding uit een beker wil drinken en verder overdag water thee of diksap aan bieden 
Mijn dochter drinkt de melk met dit weer alleen maar koud is mischien ook een idee 

Terug
Bovenaan