vervelen

hallo mijn dochtertje is ruim 3,5 jaar..
Nu gaat zij zich vervelen.. Ze is echt toe aan de basisschool
Ze gaat al 2x naar de peuterspeelzaal per week. Ik onderneem veel met haar. Ook moet zij leren om zelf te spelen.. Maar wel lastig soms hoor. en elke keer die tv aan mag dus ook niet van mij..
Wie heeft dit ook?

groetjes Therablondi
 
Hoi hoi,
Hier heb ik hetzelfde. Mijn oudste is nu 3 jr en 4,5 mnd. Ze verveeld zich regelmatig. Dan ligt ze een beetje op de bank te hangen met d'r duim in d'r mond. Zij gaat ook 2x per week naar de psv en dat vindt ze fantastisch, maar ze vraagt bijna elke dag wanneer ze nou 4 jr is en wanneer ze nou eindelijk elke dag naar school mag.
De laatste tijd is ze helemaal creatief en wil ze dus ook de hele dag knutselen. Voor mij is dat wat lastig, omdat ze alles overal neer legt, stiften zonder doppen, knipsels overal. Op zich geen probleem, maar we hebben ook nog een dochtertje van 14 mnd die alles nog in haar mond stopt. Dus dat knutselen wordt beperkt tot de tijd wanneer de jongtste haar middagslaapje doet.
Dus dan moet de rest van de dag ook nog gevuld worden. Ik ben zelf full-time thuis en dus ook veel met het huishouden bezig. Dan geef ik haar ook een doekje of laat haar dingen aanvullen (denk aan koffie/thee enz). Of 'meehelpen' de was vouwen.
Ze heeft voor haar verjaardag een verkleedkistje gekregen met sprookjes jurkjes enz, daar kan ze ook lekker mee tutten.
Verder is ze wel groot genoeg om alleen in de tuin te spelen, dat vindt ze ook leuk. Wij hebben een houten hut met glijbaan gemaakt voor haar en daarin een zandbak en een keukentje.
Als ze leergierig is, kan je het alfabet opschrijven en haar het laten naschrijven. Is ze wel even zoet mee en mijn dochter vindt het heel leuk.
Koekjes bakken is ook favouriet hier, maar ook dat gebeurd dan tijden het slaapje van de jongste.
En wat ook altijd feest is, ik heb op zolder en in de garage wat boodschappentassen staan met prulspeelgoed. Als ze zich dan erg vervelen, pak ik zo'n tas en dat vinden ze geweldig!
Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes Judith
 
Terug
Bovenaan